torsdag 13 oktober 2016

Torsdag...





I dag är det tvättdag.
Alltid när jag har Mini hos mig så tvättar jag på Torsdagar.
Så att grabben får med sig rena kläder när han växlar boende.
Och det gör han i morgon.
Jisses så tiden går fort.
Tycker att han nyss kom för mammavecka.

I går så funderade jag som sagt över middagsmat och jag kom på vad jag skulle göra.
Tog fram kycklingfilé ur frysen.
Så gjorde jag en pasta (hade massa pasta kvar sen Tisdagens middag) och kycklinggratäng med grönsaker.
Jag skippade den vanliga "äggstanningen", jag gjorde en härlig ostsås som jag hällde över gratängen och så vips in i ugnen och där fick den gona sig till den fick färg.
Till det gjorde jag sallad på majs, rödlök och tomat.
Och det blev helt klart väldigt gott att äta.

Förutom tvätten så finns inget akut som brådskande måste tas om hand.
Jo en sak, funderingarna kring arbetsgivaren, avgångsvederlaget osv.
Men så fort jag ens tänker tanken så stänger hjärnan ner och det blir bara en tjock gröt där.
Beslutsdagen närmar sig.
Mötet är på Måndag.
Och jag kan inte ens tänka på det utan att gå i ide.
Inte så värst bra.
Men det kanske ger sig under helgen som kommer.
Jag får hoppas det.

I övrig är det mesta som vanligt.
Jag mår som jag gör.
Jag är fortfarande eremit.
Ett endaste möte en dag, däckar mig i flertalet dagar efteråt.
Typ zero energi alltså.
Det är fortfarande minusgrader ute på morgonen.
Vintern lär inte hoppa över i år heller.
Vet inte hur jag ska orka genomleva den?

Men det är inte vinter idag.
Å jag ska dricka lite mer morgonkaffe.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!



4 kommentarer:

  1. Godmorgon! Städa här idag & tvätta.....dragit lakanen ur vår säng åtminstone...
    Huvudet känns bättre just nu. Ska gå in på LPA sidorna samt HVC kanta sidorna. Så jag ser vad reumasköterskan skrivit. Skulle tro att det är nästa vecka labben. Har bokat i alla fall till onsdag.
    Ha en bra dag

    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fick bara till tvätten men den blev gjord i alla fall.

      Kram

      Radera
  2. Men va mysigt med sällskap :) tvätt är ok men jag förstår att du fasar för måndag vore konstigt annars ...jag hoppas det löser sig på bästa sätt. Ta hand om dig nu o ha en lugn kväll kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sällskap?
      Jag blir ensam då det är pappavecka för Mini.

      Kram

      Radera