söndag 2 oktober 2016

Väder, Mini och Sconesmannen...





Sitter vid köksbordet.
Tittar ut.
Ser sol från en klarblå himmel.
Det tycks bli vackert väder idag.
För egen del vet jag inte om det spelar någon större roll hur vädret ser ut att bli.
Om det ösregnar eller solen skiner.
Så länge jag inte behöver gå utanför mitt hem spelar sånt ingen roll.
Och om jag ex skulle cykla bort till närmsta butiken fram och åter skulle det inte göra något om det spöregnade.
Men nu ser det som sagt ut att bli vackert väder.
Och det är Söndag!

Gårdagen var lugn.
Det hände inte så mycket.
Hittade åt en kriminalserie med säsonger jag inte sett tidigare så jag satt en del och ugglade framför laptopen.

Jag la mig för en siesta.
Somnade men vaknade ganska så omgående att det ringde på min ytterdörr.
Ja men vad är felet?
Så fort jag ska "sova" blir jag väckt.
Jag knatade ur sängen och öppnade.
Utanför stod min finaste Pappelino.
Så det var bara att lägga på ett glatt leende.

Jag fick en kasse tidningar (mycket bra då förra bunten ligger i återvinningen) samt en kasse med morötter och rödbetor han odlat själv.
Så fint och så bra.
Nån sömn efter att han åkt i väg var inte att tala om.

På tidiga kvällen ringde mobilen.
Å det var Mini, se där, inget fyllesamtal av någon väninna.
Han berättade hur dagen varit och vad han köpt.
Nya skor (av hans far), jacka (av hans syster) och lite annat.
Då säger jag att jaha då behöver du kanske inga pengar från mig men jodå, han behövde köpa jeans så jag fick gärna bidra till dom.

Nya skor behövde han för dom hade spruckit under skosulan.
Å det var skor han ganska så nyligt fått av sin far.
Men han var smart och gick tillbaka till den skoaffären och reklamerade skoköpet så han fick tillbaka pengarna för de skorna.
Så Mini fick köpa sig ett par andra.

Under tiden jag pratade med Mini så ringde det i mobilen.
Jag såg att det var Sconesmannen så jag ringde upp och frågade vad han ville.
Han var tydligen bara lite pratsjuk.

Ni som har läst mig länge vet att jag alltid hittar på ett alias för män i min omgivning som jag har kontakt med på ett eller annat sätt.
Jag vill inte hänga ut någon.

Sconesmannen lärde jag känna något tag efter min skilsmässa.
Han har genom åren lekt "gubben i lådan", dyker upp när man minst anar det och kan försvinna lika snabbt.
För två veckor sedan fick jag sms av honom.
Hade först ingen aning om vem som skickade sms;et.
Min mobil gick ju sönder för i runda tal 1 1/2 år sedan och jag blev av med de flesta nummer då jag inte hade sparat dem på simkortet av någon anledning jag inte förstår.
Så hans nummer försvann.
Och nu dök han upp igen så vips har jag två olika nummer till honom.

Han är en schysst snubbe, trevlig att prata med men dock inte min typ.
Han är på tok för allvarsam för mig.
Nå när han är inne i sin Millan-finns-flow så skickar han ofta sms, vi pratar i telefon och emellanåt blir jag utbjuden på en bit mat.
Mer än så är det inte.
Och jag vet aldrig när han drar ner ridån och lämnar scenen igen..

Men han är som han är och jag är som jag är!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!




4 kommentarer:

  1. Härligt med solen visst :) Det ska tydligen bli kyligare väder säger dom som vet!Så bra att du fick rödbetor morötter av din far :)
    Ha nu en Skön Söndag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, min Söndag har varit mycket lugn.

      Kram

      Radera
  2. En givande dag, även om du blev störd men av din pappa så det är ju ok :) sen slår det aldrig fel att vill man vila så ringer det alltid eller sms slår sällan fel här alla fall ....hoppas nu du får en skön söndag kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det händer alldeles för ofta att man blir störd när man behöver vila.

      Kram

      Radera