tisdag 1 november 2016

1 November 2016...





Ny månad, ännu närmre vinter och jag ogillar starkt detta.
Nu finns inte så mycket vackert att se i naturen.
De flesta träd är kala.
Frost på morgonen.
Ännu ingen halka.
Men kyligt.
Minusgrader tidigt på morgonen.
Vantar är ett måste utomhus, annars fryser jag ihjäl.
Snart måste vinterjackan letas fram samt mössa och halsduk.
Puh, för alla dessa kläder.
Är inte så förtjust i att bylta på mig som värsta Michelingumman.
Men jag måste då jag nuförtiden fryser så lätt.
Jag som tidigare var väldigt varmblodig av mig är det inte längre.
Jag fryser för minsta lilla.
Suck för vidrig vinter.

I går fortsatte min sociala-medier-fria-dagar.
Men vid två tillfällen slog jag på ljudet på mobilen.
Strax före 10.00 samt vid 17 tiden.
Ibland har jag ett mycket väl utvecklat sjätte sinne.
Vid 10 tiden så ringde min kurator för att boka tid för samtal och en lite stund efter 17 snåret så ringde Mini för att påminna om utvecklingssamtalet idag.
Resterande av dagen var mobilen ljudlös.
Så vad ska man säga, det är bra att lyssna till sitt inre.
Borde göra det oftare och mer på allvar.

Lyssnar ni på vad ert inre säger dig?

Igår blev återigen en "dokumentär-dag" för mig.
Såg en del bra sådana.
De ryska sessorna Romanovs liv samt lite annat.
I övrigt hände inte så mycket.
Jag sov en liten siesta efter lunch, runt 45 minuter, så lagom.
Värmde lite mat.
Drack en del muggar kaffe.
Tittade på ett korsord.
Ja ni läser, inget av vikt men just nu behöver jag dessa dagar.

Idag ska jag på utvecklingssamtal.
Jag är inte så förtjust i sådana.
Det blir ofta för mycket information för min hjärna.
Jag brukar känna mig ganska så urblåst efteråt.
Och idag är jag väldigt trött oxå.
Natten har varit bedrövlig.
Jag tror det blev en hel timmes riktig sömn sen har jag bara dvalat.
Så idag hade jag behövt stanna hemma.
Men, men sonen behöver mig så jag ställer givetvis upp.
Jag får vila när jag kommer hem igen.

Ha nu en toppendag alla fina!

Kramen om!

12 kommentarer:

  1. Ja, vinter är inte kul alltså..vinterjacka o vinterskor, vantar! Idag är det minusgrader o dimma...ruggigt väder......Utvecklingssamtal är inte så roliga, mest jobbiga. Har ju sluppit det nu sen yngsta blev 18 år...
    Ha en fin tisdag

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har fortfarande inte tagit fram vinterjackan, vill väl egentligen inte erkänna att vintern är här.

      Kram

      Radera
  2. så klart man ställer upp :) ja du jag borde oxå ha mobil stopp men då hade mina syskon undrat om jag blivit knäpp dem fattar inte att jag är trött o känner stress av mobilen ..låter som en bra dag men ang naturen så är den så vacker här just nu när allt skiftar färg :) kram å fin dag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mobilstopp behöver nog många i dagens läge.

      Kram

      Radera
  3. Jag har bara ljudlöst på mobilen om jag är tex på strokeföreningen eller fika med vänner. Annars är den på. Jag kan ju välja om jag vill svara...

    NU börjar den tråkigaste månaden,även januari är extratrist tycker jag.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. November är definitivt en tråkig månad.

      Kram

      Radera
  4. Ja nog är det kyligt. Jag har använt vinterjacka i några veckor redan...visst har det varit lite väl varmt framåt dagen ibland men på morgonen är det frost och kyligt.

    November blir lite mysigare om man tänder lite levande ljus!

    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gillar inte November men jag gillar däremot att kunna tända levande ljus.

      Kram

      Radera
  5. gillar inte heller kylan...eller nej, det var nog fel, det är mörkret jag inte gillar. Men gillar inte heller när det blåser kallt som idag....huuu...det får gärna bli 2 minusgrader och lite snö för min del, men bara i en månad sen får det gärna bli vår igen! Haha
    Hoppas utvecklingssamtalet gick bra.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Jag är raka motsatsen, längtar efter riktig vinter och snö. En fantastisk höst som jag mest missat eftersom jag haft infektion på infektion, hoppas vintern kan frysa död på alla virus...

    SvaraRadera