fredag 18 november 2016

Äntligen Fredag...





Idag får jag hem raraste Mini.
Äntligen mammavecka igen.
Det känns som om jag behöver det andrummet.
Sista veckan har varit tufft rent psykiskt.
Jag är fortfarande gråtmild.

Tårar trillar nerför kinderna lite nu och då och oftast utan minsta lilla anledning.
Tänker jag på finaste Pappelino sprutar dom som en fontän.
Jag inser att jag är himla rädd för att han ska försvinna från mig.
Jag är egoist, jag vet det men jag vill ha honom kvar i många, många år till.
Jag kan inte tänka ens att han inte skulle finnas till.
Det kan kanske bero på vår kontakt, den är väldigt stark och finaste Pappelino har liksom både fått agerat mamma och pappa till mig då min egen sk. mor inte velat veta mig (inte mina andra syskon heller så hon är åtminstone rättvis).
I och med det har bandet till Pappelino blivit så oerhört mycket starkare.

Nåväl nog om det.
Ute är det grått och himlen är igenmurad.
Nån form av nederbörd väntas.
Snöfall eller regn.
När jag tittar ut genom köksfönstret så ser det ut att vara höst, vinterkänslan försvann då snön regnade bort.
Nu är det bara grått och tråkigt, fast jag föredrar nog det framför en massa snö.  
Å jag behöver inte klä mig och gå ut om jag inte vill.
Det är en skön känsla.

Till middag idag tog jag fram fläskfilégrytan med kryddkorvar som jag lagade till i Lördags när jag skulle få besök men det inte blev av.
Till det så kokar jag tagliatelle.
Och så blir det en härlig sallad med fetaost.
Å julmust som dryck.
Till efterrätt blir det rödvinbärspaj med vispad grädde.
Den bakade jag häromdagen.
Det tycker jag blir en helt okej fredagsmiddag.
Jag tycker om att göra helgens middag lite mer speciell då jag har Mini här.

När jag är själv bryr jag mig inte om vad jag äter, ibland blir det bara mackor om jag inte orkar svänga ihop något eller dyka ner i frysen för att hitta en färdig låda.
Jag är ganska så "slamsig" när det kommer till att sköta om mig själv rent matmässigt men det har med dåligt psykiskt mående att göra.
Ju sämre jag mår ju sämre blir kosten.
Det hör ihop.
Så det är bra att ha Mini här varannan vecka så blir kostintaget någorlunda bra de veckorna i alla fall. 

Det ska bli riktigt härligt att få rå om Mini igen.
Längtar till i eftermiddag.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!













6 kommentarer:

  1. Godmorgon! Visst är det skönt med fredag tycker jag med :) Behöver inte upp så tidigt imorgon då ...Vad trevligt att MINI kommer :) Hoppas att du får en fin fredag
    kram,kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är skönt med Fredag men mest för att jag får hem Mini!

      Kram

      Radera
  2. Jobbigt för dig ang pappalino hoppas det kommer lösa sig till det bästa. Och man får vara känslig men nu får du hem Mini så det blir att skingra tankarna på annat håll.. hoppas ni får en mysig helg stor kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu får jag hem Mini så det blir till det bättre!

      Kram

      Radera
  3. Hoppas innerligt att Pappelino återhämtar sig och att ni får många fler fina år tillsammans.
    Vad mysigt fotografi du tagit, det ser välkomnande ut på något vis att sätta sig där vid datorn på något vis.
    Fredagsmiddag, ja en sådan ska vara speciell så att man liksom känner att det är fredag :)

    Önskar dig en fin helg!
    Kramar Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det hoppas jag med!
      Fredagsmiddagen var både god och helmysig.

      Kram och ha en fin dag!

      Radera