tisdag 22 november 2016

Dagen efter mötena...





Vädret är grått och tråkigt idag igen men det regnar i alla fall inte som det gjorde igår.
Igår regnade det jättemycket.
Jag blev tvungen att ta med mitt paraply då jag skulle in till byn.

Som jag skrev i gårdagens inlägg så hade jag en del möten, kurator, läkare och handläggare på AF.
Samtalet hos kuratorn gick bort då hon inte hann till den tiden.
Men hon skulle sitta med på de övriga mötena.
Å det gjorde hon oxå.

Jag fick vänta en del över tiden innan jag fick komma in till läkaren.
Sånt tycker jag alltid är tråkigt men jag hade min kurator att roa mig med.
Hon hade varit tvungen att åka in till optikern med ett barn som inte såg vidare bra.
Det drog ut på tiden så det var därför hon inte hann med vår bokade tid.
Man kan inte vara på två ställen samtidigt, eller hur?

Nå läkaren kom till slut och det var en något ovanlig och udda läkare som älskade sin egen röst.
Hon var duktig men jag känner att hon inte var så särskilt läkarlik då hon förvisso ställde frågor till mig men sen innan jag hunnit svara riktigt så tog hon över.
De flesta läkare jag träffat brukar inte vara så språksamma, dom brukar lyssna mer än prata.
Å denna läkare hade åsikter om precis allt.

Det som var bra var att hon diskuterade sjukersättning och hur det går till att ansöka.
De flesta läkare bara drar det i förbifarten, tänker förmodligen att detta behöver jag inte engagera mig i då jag bara är här kort tid och inte kommer att träffa patienten igen.
Så var inte denna läkare.
Men som sagt hon gillade att höra sin egen röst.

Jag fick sömntabletter utskrivna, ska lösa ut dem på Fredag då jag får lön.
Och så ska jag ner till Hälsocentralen och ta prover efter att jag fått hem remissen.
Ni vet en sån där grundlig genomgång av alla möjliga tester.
Sköldkörteln, B12, D-vitamin, Järn osv.
Och när jag väl ska ta dessa prover så tar dom alkoholprov samtidigt.
I fall jag nu mot förmodan har ett missbruk som inte upptäckts.
Alkoholmissbruk alltså.
Vilket jag inte har men man får underkasta sig dessa provtagningar någon gång om sänder när man har med Psyket att göra.

Det tog 1 1/2 timme inne hos denna läkare, vilket i sig innebar att det inte blev så lång väntetid innan mitt sista möte med handläggaren på AF.

Den handläggaren blev helt förvirrad då jag hade kuratorn med mig.
Det kändes lite underligt att det fick hennes balans rubbad.
Det kan ju inte vara så ovanligt att man har med sig en stödperson.

Mötet gick i alla fall bra.
Hon ville avvakta med vad som tänkas ska göras med mig till jag får besked om min ansökan om sjukpenning f.o.m den 2 November godtas.
Gör den inte det så går vi vidare med vad hon nu kan tänkas ha för förslag till mig.
Fram till dess har jag fått några uppgifter jag ska göra/ta reda på.
Och så fick hon lite intyg jag hade med mig, sjukskrivning, f-kassans beslut om att dra in sjukpenningen i September, Den försäkringsmedicinska underlaget osv.

Tröttheten var märkbar.
Jag har märkt att jag blir ganska så slamsig när jag är trött.
Säger lite konstiga saker osv.
Tycker jag själv i alla fall.

När hon kommer för att hämta mig så frågar hon om jag är Millan, jag pekar på min kurator och säger att det är hon som behöver hjälp och jag som är stöd.
Men du, ni skulle sett hennes min.
Ren och skär förvirring.
Fick ju givetvis förklara mig...heh

Och när vi gick till rummet med handläggaren.
Hon är märkbart förvirrad över att kuratorn är med och jag säger;

- Hon är med för att jag är rädd för människor.

Hon ser ännu mer förvirrad ut och då säger jag;

-Nej, skämt och sido, hon är med för att minnas vad vi pratar om eftersom jag inte kommer att göra det.

Och så hoppade en och annan besynnerlig groda ur min mun genom samtalet.
Jag ska nog vara TYST när jag är så övertrött...tror jag!

Hur agerar ni när ni är övertrött?

Kan tillägga att det var skönt att gå därifrån.
Och komma hem.

Resten av dagen ägnades till att göra ingenting.
Och det fortsätter jag med idag oxå.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!







10 kommentarer:

  1. Oj så rörigt ja när jag är övertrött då skrattar jag åt allt o kan inte sluta ha ha så roligt att du skojade med dem :) jag förstår att det är jobbigt att vänta på att allt är klart innan man får reda på hur det blir framöver, trött är du det förstår jag :( men vila dig o ha det gott :)

    ps. kan jag få din adress? tänkte skicka julkort :) du kan maila mig såfall ha en fin dag i vilotecknet kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, trött är jag, det är bara förnamnet.
      Tur jag sluppit göra något idag mer än lagat middagen.

      Kram

      Radera
  2. Kunde inte låta bli att skratta åt dina grodor! Hehe...mitt i all röra blir det ju ändå lite roligt...om du förstår vad jag menar :)
    Tyvärr blir jag nog mer åt det elaka hållet när jag är riktigt trött, sur och det kan komma ut hårda ord...usch...som tur är så händer det inte alls ofta nu för tiden, det var mer förr när jag inte mådde bra. Rättare sagt så händer det inte alls och det är en himla tur. Märker så väl hur mycket jag behöver vara fri från arbetslivet! Även om jag kunde behöva lite mer pengar men det är trots allt viktigare med hälsan.
    Stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag förstår vad du menar.
      Du skulle sett minen på handläggaren, den var oslagbar.

      Längtar till den dagen jag med då jag kan känna mig fri, även om man får mindre pengar i börsen.

      Kram

      Radera
  3. Är jag är övertrött orkar jag nästan inte säga nåt, sitter nog mest och ser sur ut. Men om jag är nervös, då babblar jag på som sjutton.

    Skönt att kuratorn var med som stöd.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stum blir jag ibland med när jag är för trött men oftast fnissig och så säger jag allt bakvänt eller så hoppar grodorna ur munnen på mig.
      Ja det kändes bra att ha kuratorn som stöd.

      Kram

      Radera
  4. Jag brukar börja fnittra o sen nästan gråta då jag är övertrött :)
    Har idag varit på lunchdejt med bästa väninnan o sen hämtade jag sonen...han klarade teorin nu för körkortet
    Ha en fin kväll

    Kramen om

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan nog bli gråtig med, beror på situationen men mest blir jag fnissig och slamsig.

      Så härligt att sonen klarade av teorin, bara att köra upp kvar då.

      Kram

      Radera
  5. När jag blir stressad, psykiskt och fysiskt trött , varit på möten (behövs bara ett möte) måste vistas bland folk... mm... så börjar jag tappa ord, vet inte hur jag ska formulera mig. Minns inte vad folk har sagt till mig, jag börjar svamla osv....
    När det blir så för mig vill jag bara sjunka genom jorden. Folk tror att man är bakom flötet typ. Därför om jag måste vistas bland många människor så säger jag inte mycket Jag blir tyst.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å jag borde vara tyst...hihi
      Jag svamlar och tappar ord men det är jag så van att göra att det har blivit ett naturligt tillstånd.

      Kram

      Radera