tisdag 15 november 2016

Det regnar...






..nu och har gjort det sedan igår kväll.
Jag tog en liten kvällspromenad i förhoppning att se "Supermånen" men av den sågs inte minsta skymt, det regnade i stället så himlen var igenmurad av regnmoln.
Promenerade runt 35 minuter.
Postade ett brev.
Var ganska så dyngblöt när jag kom hem.
Och det märks idag.

Är så tät i näsan att det är svårt att andas.
Har lite panikkänsla.
Tycker det är väldigt obehagligt att inte ha andningen fri.
Det kan jag tacka min storebror för.
Minns inte hur många gånger han försökte kväva mig när jag var yngre och vi bodde under samma tak.
Han var inge vidare förtjust i mig.
Tror faktiskt att han avskydde mig.
Vad han tycker och känner för mig i dag vet jag inte, vi har inte en nära kontakt med varandra.
Han är ingen familjemänniska och så jobbar han hela tiden, typ arbetsnarkoman.
Han har flera företag både i Sverige och utomlands.
Han är en driven människa.
Och vi är inte ett dugg lik på något vis.

Nu regnar det inte enbart, det har börjat storma oxå.
Vi har ett riktigt väder minsann.
Jag tycker fortfarande att det är en smula obehagligt när det blåser/stormar kraftigt.
Tänker på min inglasade altan och det som hände tidigare under hösten då en ruta flög ut och landade på marken och en ruta sprängdes i tusen bitar.
Den del som flög ut är fortfarande inte säkrad.
Det fattas en låsanordning som gick sönder den stormen.
Dom skulle komma tillbaka med en ny men än har inget hänt och det måste vara månader sen fönsterföretaget var här.
Tja jag lär märka om det händer något..

Dagen agenda lyser tom, som den oftast gör.
Jag fortsätter kurera den här eländes förkylningen.
Börjar vara nog så trött på den nu.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

4 kommentarer:

  1. Här regnar det inte..men blåser o kommer snöblandat regn nu som då..0 gradigt ungfär
    Har varit på vattengympa o nu är jag hemma o känner mej rätt så slut i kroppen. Ska bara orka hämta sonen från bussen än. Sen blir det nog vila.
    Ha en fortsatt bra tisdag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du fick en lugn och vilsam eftermiddag/kväll.

      Kram

      Radera
  2. Hos oss regnar det också just nu. Nu får man akta sig när man går ut...så man inte trillar på ändan. Det är trist med förkylningar när dom är så sega och inte vill ge med sig. Krya på dej vännen. Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fryser det på nu blir det rena isgator överallt.
      Inte så kul!

      Kram

      Radera