fredag 11 november 2016

Fredag och tjejfika...





Idag är det Fredag.
Mini växlar boende.
Jag blir mol allena.
Känns som vanligt tråkigt.
Förstår inte att mina mammaveckor går så snabbt medans mina ensamveckor segar sig på.
Nåväl, det är som det alltid varit.

I går så blev det som sagt inget samtal med kuratorn då hon var sjuk.
Det störde mig faktiskt inte, kände stark oro i kroppen inför samtalet men det klingade av då det blev avbokat.
Jag inser att vi måste fortsätta prata om min x-make och varför dessa drömmar med jämna mellanrum poppar upp.
Det har ju blivit ett enormt  avbrott sen vi sist pratade om honom och då var vi inte färdig utan skulle fortsätta vid ett kommande samtal men hur det nu blev så fuckade hösten upp sig med massor av annat, samt har ju min kurator oxå varit borta väldigt mycket och jag sjuk en och annan gång.
Livet kom emellan, eller nåt.

Nå det får vi ta vid nästa samtal som varit inbokat ända sen i Maj eller nåt.
Vi ska ha en uppföljning för att se om vi fortfarande är inne på rätt spår jämfört med handlingsplanen för samtalen.
Well, det kan man väl inte säga rent uppriktigt.
Ingen av oss visste vad denna höst inneburit då i Maj när vi skrev handlingsplanen för samtalen och bokade in samtalet för uppföljning.

Nåväl jag åkte in till byn och handlade det lilla jag bestämt.
Väl hemma så samlade jag ihop tvätt och gick ner och startade maskinen.
Så tog jag en grundligare städning av badrummet.
Badrummet mitt är inte stort men det är lite bökigt att städa då det kan vara knepigt att komma åt då jag inte är någon särskilt stor akrobat.
Det slutade med att badrummet blev kliniskt rent och att min rygg brakade ihop totalt.
Det sista var väl inte särskilt skoj men badrummet blev i alla fall rent.

Så resten av dagen tog jag det easy.
Gjorde hemgjord pizza till middag och det är ju inte så krångligt.
Fick dock sitta vid köksbordet då jag gjorde pizzan då ryggen inte orkade stående.
Pizzan blev underbart god.

Å det var min dag.
Å jo något roligt hände, jag fick mejl av en mycket fin bloggvän.
Ett långt mejl med massor av innehåll, en del frågor osv.
Bestämde mig för att besvara mejlet i helgen då jag kan sitta i lugn och ro och skriva.
Men förstår ni hur glad jag blev?
Glad i massor!

Runt 17 tiden idag så har vi tjejfika.
Vet inte om ni minns att jag hade tjejmiddag här för nån månad sen eller så.
Vi bestämde då oss för att försöka ses nån gång i månaden på fika eller middag och rotera värdinneskapet hemma hos varandra.
Nu är det dags och idag blir det tjejfika.
Ska bli härligt att träffa brudarna.

Vi är 5 gamla vänner som till och från under livet umgåtts med varandra i olika konstellationer.
De flesta av oss har "känt" varandra sen grundskolan.
Vi umgicks inte då men gick på samma skola.
Sen med åren har vi umgåtts var för sig eller i grupp.
Och nu har vi äntligen samlats allihop för umgänge under trivsamma former.
Det är jag, Beda, Fröken Strand, Fröken Zeta och Gam'geten.
Ni ser vilken härlig skara  vi är enbart genom att läsa "våra" namn.
Det ska bli skojigt i alla fall även om det innebär dusch, hårtvätt och lite fix med mig själv (känner mig i grund och botten för trött för att orka med det men jag får ta tjuren vid hornen).

Vad hitta ni på idag?

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!








6 kommentarer:

  1. Godmorgon ! Härligt med tjejfika, hoppas att ni får det trevligt! Här blir det klädtvätt, matlagning o hämta sonen 13.40 o åka o handla med båda ungdomarna :) Något gott till kvällen också )
    Ha en fin fredag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det ska bli trevligt även om det så här innan känns lite gruvsamt.
      Vet ju att jag kommer att vara så in i nordens trött flera dagar efteråt trots att det är trivsamt.

      Kram

      Radera
  2. Jag ska ut en sväng och handla mat idag. Efter att jag handlat ska jag bara vara resten av dagen. Vet du om du lider av Posttraumatiskt stressyndrom (PTSD)? För i så fall kan det förklara till viss del varför du fortfarande har jobbiga mardrömmar som återkommer och som varit sanna. Du har väl levt ett liv näst intill i helvetet/ fått/haft trauman pga din livssituation både som barn och vuxen eller har jag fel ? Det kan medföra att man får PTSD. Jag har haft och har fortfarande Posttraumatiskt stressyndrom. Det medföljer liksom när man har levt i en kaotiskt tillvaro nästan hela sitt liv.
    Hoppas du får en riktigt trevlig kväll med dina tjejkompisar.
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har träffat läkare som anser att förutom mina andra diagnoser även lider av PTSD.
      Men jag tänker liksom inte direkt att det är därför när jag är mitt uppe i nåt.
      Så här någon dag efteråt så känns det du skriver helt rätt för mig.
      Å jo mitt liv har inte varit lätt, varken som barn eller vuxen.

      Tack för din kommentar fina du!
      Du skriver alltid så kloka ord till mig.

      Kram

      Radera
  3. Ja det blir tomt, men som du säger vad gör man? trist med att hon är sjuk men bara att vänta men så roligt att du skall på tjej fika skratta mkt :) hemma pizza så gott ta hand om dig kramen <<3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det ska bli skoj att träffa tjejerna!

      Kram

      Radera