söndag 27 november 2016

Gårdagen...





Min Lördagsmiddag var supergod i alla sin enkelhet.
Torskrygg i ugnen med hollandaisesås, kokt potatis och gröna ärtor.
Jag njöt av varenda tugga.

Efter maten blev jag tvungen att lägga omkull mig.
Blev så himla trött av maten.
Somnade och sov runt 1 1/2 timme.
Vad är det som händer liksom?
Jag brukar ju ha besvär med att somna...

Beda hörde av sig fram emot kvällningen och frågade om hon kunde titta in.
Jag skrev att jag skulle starta perkolatorn och att hon var välkommen.
Det var helmysigt att få helgbesök, hör ju inte till vanligheten då de flesta med sambo/make/särbo/familj/barn brukar vara upptagna med sitt.

Förutom kaffe med pepparkaka bjöd jag på detta;





Ett gott alkoholfritt mousserande vin.





Det var helt klart både drickvänligt och gott.


Beda stannade ganska så länge så det var tur att jag sov min siesta annars hade jag nog inte orkat att timmen blev sen.
Men Lördagskvällen blev trivsam och gemytlig.

Tidigare på dagen så tog jag itu med biblioteket, bytte gardiner (har fönster på två väggar där) och satte upp en adventsstake i ett av fönstren.

Så bytte jag gardiner i gästrummet och satte upp en adventsstake där med.
Nu har jag advent i alla fönster utom mitt eget och där inne struntar jag i advent.
Har sällan tänt där mer än lampan jag har stående på mitt nattduksbord.

Jag tog fram plankorna jag fick en Morsdag eller födelsedag för något år sedan.
Har inte bränt av dem, de har legat i förpackningen obruten.
Så jag oljade in dem och körde dom i ugnen på 200 grader ett par gånger så nu har dom fin färg och går att använda närhelst jag önskar.
Så kära Mini, det blir plankstek framöver, har t.o.m ryggbiff i frysen  så vid passande tillfälle ska vi äta gott.

Så kontentan är att jag har haft två intensiva dagar med massor av göranden och trevligheter som avslutning.

Min kropp skriker i ren protest över allt jag hunnit gjort, det är en värk som sällan skådat denna värld.
Tyvärr har jag inga bra tabletter så jag får genomlida detta tills kroppen ger med sig.

Idag ska det första ljuset tändas nu när advent är här.
Välkommen advent!

Ha en skön och stämningsfull första advent alla fina!

Kramen om!


6 kommentarer:

  1. Hoppas att du får en fin 1 advent ! Här blir den ganska lugn känner jag på mej.Migränen lurar.....kram

    SvaraRadera
  2. Men va mysigt, jag såg ju hur fint du gjort, trevligt med besök o lite bubbel :) du får ha en vilosam 1 advent här blir dock lite aktivitet idag :) kramen va rädd om dig <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det känns väldigt mysigt att ha allt gjort nu.
      Vila är vad som jag ska göra nu!

      Kram

      Radera
  3. Visst är det trevligt med besök....känns som alla har fullt upp den här tiden. Kul med bubbel också. Ta hand om dej. Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var mycket trevligt särskilt när det var så oväntat.

      Kram

      Radera