lördag 19 november 2016

Härlig gårkväll...





I går eftermiddag så kom då äntligen min finaste Mini.
Jag gick ut och mötte upp då det hällregnade ute.
Hälsade som hastigast på x-makens fästmö som skjutsade sonen och så bar vi in all packning.

Väl inne gjorde jag det sista med maten och så tände jag ljuslyktorna på köksbordet.
Vi satte oss för att avnjuta maten.
Pratade om hur veckan varit.
Mini hade tänkt lägga sig och vila när vi ätit klart men det blev inte så.
Vi satte oss i biblioteket och fortsatte prata.
Det blev en del om julen.

Vi ska vara hemma denna jul.
Det blir jag, Mini, Midi (efter jobbet) och Maxi om hon lyckas ta bort den delade turen och ex bara jobba morgon.
Kan hon inte det så ska Midi fira lite med henne efter Maxi slutat jobba på kvällen.

Nåväl vi pratade julmat, vad som Mini vill ha på bordet och så berättade jag lite om de vegetariska alternativen jag googlat fram.
Jag vill ju att Midi som är vegetarian ska få äta gott hon med.

Så kom vi in på kryssningen vi ska göra i början av Februari och då blev vi tvungen att ta fram Birka Cruises sida och kika på hytten samt allt som finns i taxfree affären.
Kan säga att vi inte tittade på alla former av alkohol man kan shoppa, vi tittade på herrparfymer och godis.
Det finns en hel del att välja på.

Vi hade i vart fall en helmysig Fredagskväll.
Som det alltid är när jag har Mini hos mig.
Han är en lisa för själen!

Tidigare under gårdagen fick jag för mig att måla.
Så jag tog fram färgtuberna, penslar och målarduk (använder en bomullsduk på rulle så jag kan klippa till lämpliga storlekar på egen hand).
Jag kände mig riktigt taggad, har inte målat på kanske närmare 1 1/2-2 år eller något sånt.
Å gick det då bra?
Nope, färgerna hade torkat ihop i tuberna.
Pust, stånk och stön så boring det var.
Jag kände verkligen för att måla.
Nå jag hade två tuber som fungerade, en silver och en guld men det kändes för lite för att verkligen måla ett motiv.
Så när jag får påfyllning på kontot är det jag som köper mer färg, akrylfärg alltså för det är vad jag gillar att måla med.

Nå idag är en annan dag.
Mini ligger än.
Jag ska strax koka ägg till vår helgfrukost.
Och sen får dagen rulla på som den vill.

Vad hittar ni på idag?

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!



12 kommentarer:

  1. Vilken mysig fredag ni hade :) Här har vi (jag) tänkt att det ska tvättas mattor! Det är ju 1 advent nästa helg o därpå följande har vi studentfest!. Vilken tur att vi inte har såå många mattor....
    Ha en finfin lördag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi hade det helmysigt.
      Det är lite att göra innan en studentfest, samt advent.
      Hoppas det går bra!

      Kram

      Radera
  2. Gud va mysigt det låter att ni planerar tillsammans önskar mina barn hade den tiden med mig ...fin bild på dig :) super! här blir det lite av varje men i lugna tempot ta hand om dig o mys stor kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är mysigt att planera inför kryssningen.
      Tycker att det är roligt när vi kan göra något tillsammans.

      Tack, fotot tog jag igår.

      Kram

      Radera
  3. Vilken mysig kväll ni fick.

    Här blir det en hemmadag då jag dumt nog ätit gluten. Magen är svullen och öm. Dessutom regnar det ute det blir bäst att stanna inne.

    Ha en fin lördag! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du blir bättre i magen!

      Kram

      Radera
  4. Idag har jag "bara" varit hos mina föräldrar och spelat canasta. De blir så glada när de får sällskap. Annars har jag snöat in på släktforskningen....haha
    Det låter så mysigt när du berättar om din son. Vad härligt ni har det tillsammans. Spännande med kryssning.
    Förstår om du är orolig vad gäller din far. Speciellt med den relation du har till honom. Jag är ju väldigt priviligerad som har bägge mina föräldrar vid liv i min ålder (snart 65) men jag har så svårt för att tänka mig ett liv utan dem. Det är väl alltid svårt att mista nån förstås, så är det bara.
    Ha en skön söndag! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Canasta har jag aldrig spelat men jag är inte så mycket för sånt.
      Förstår att dina föräldrar uppskattar ditt sällskap.

      Kram och ha en fin dag!

      Radera
  5. Tack vännen! :) På den månadens blogg kan man rösta 1gång/dygn och den andra 1 gång i timmen :) Tacksam att du vill rösta på mig :)

    Hur är allt nu? Kram

    SvaraRadera
  6. Vad snygg du är på bilden! Gillar dina ljusa fina lockar!

    Vegetariska julbord blir allt populärare och det finns mycket spännande att laga till. Julmat är ju så gott och roligt att planera för på alla vis. Både vegetariskt och icke vegetariskt. Klart att alla ska äta gott!
    Vi har också så smått påbörjat planeringen av årets julfirande :)

    Nu blir jag hungrig bara av tanken på julmat...och kanske för att jag ännu inte ätit frukost.

    Ha en fin söndag!
    Kram Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för komplimangen.
      Det blir ett mer spännande och ovanligt julbord i år då det tillkommer mer vegetariska rätter.
      Tror vi andra även kommer att uppskatta det.

      Kram, nu ska jag äta frukost med sonen.

      Radera