fredag 25 november 2016

Hektisk dag under uppsegling...





Ny dag och jag har massor att göra.

Jag börjar med att bussa in till byn och storhandla.
Först blir det Lidl och sen Kvantum.
Har gjort i ordning min handlingslista så det är bara att pricka för eftersom.
Då det blir en stor handling idag tar jag taxi hem.

Väl hemma blir det att packa upp och ställa in matvarorna där de hör hemma.
Sen hinner jag möjligen ta mig en lugn stund innan det är dax för en bytripp till.

Jag har tid på HC för p-spruta efter lunch.
Efter det ska jag gå ner till byn och göra mina ärenden.
Först blir det apoteket och plocka ut nattmedicin.
Sen Bodyshop och köpa en parfym.
Så Claes Olsson, där jag ska köpa  adventssaker, julklappar samt en stavmixer och akrylfärg till mig själv.
Å sist blir det Hemtex där jag ska köpa nya gardiner till Minis rum.

När jag handlat klart så blir det buss hem.

Å när jag kommer hem denna andra gång är jag säker på att jag kommer att vara väldigt trött.
Så det blir en hektisk dag för mig.

Hur ser eran dag ut?

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!




12 kommentarer:

  1. Jag ska också iväg idag och handla mat. Men efter att jag handlat ska jag (för då kommer jag att vara helt utschasad) bara vara. Göra ingenting tills det blir dags att göra middag.
    Kram och ha en bra dag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just nu har jag en stund med att bara vara innan nästa tur till byn.

      Kram

      Radera
  2. Godmorgon! Hoppas att allt går bra för dej idag :) Jag ska ta en sväng till kommunbyrån idag.Sen får vi se om jag slipper till läkaren. Handlade igår som tur är. Så idag har jag inte såå mycket på gång som tur är. Har jätteont i händerna.....
    Kramen om

    SvaraRadera
    Svar
    1. Första turen har gått bra.
      Är hemma en stund och andas lite..

      Kram

      Radera
  3. Ja du lär nog vara ganska trött, det hade jag blivit! :) men tänk va skönt att få det undanstökat! :) min dag består i att akut åka till tandläkaren igen då jag fått smärta igen.. Men vad gör man inte för fredags nöje....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag kommer att vara det, eller rättare sagt så är jag redan trött.
      Uppgav fel adress till taxichauffören.
      På den adressen är det mer än 17 år sedan jag bodde..hihi
      Nåväl det blev rätt adress till slut och hem kom jag.

      Kram och hoppas det går bra hos tandläkaren!

      Radera
  4. Låter mkt på en dag men skönt när det är gjort, jag skall ta upp sakerna från källaren eller maken gör det o jag pyntar skall städa, tvätta 1 av fler fönster sen bara ta det lugnt ta hand om dig kramen <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är väl mycket men å andra sidan kommer jag att ha gjort bort både handling, julklappar och Midis födelsedagspresent på en och samma dag.
      Känns skönt att slippa tänka på det sen.

      Kram

      Radera
  5. Oj det var en hel del på en dag. Då hade jag också blivit trött! Men skönt att så få saker gjort. Själv är jag otroligt seg idag...vet inte vilken ände jag ska börja i men blev alldeles nyss räddad av min syster. Hon bjuder på middag så där slapp jag både middag och att fundera över vad jag ska göra av den här fredagen....haha
    Ha en skön fredagkväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så härligt att du blev bjuden på middag, skönt att slippa laga själv ibland.
      Det andra kan du göra en annan gång...hihi

      Kram

      Radera
  6. Mycket på en dag men skönt när det är gjort. Jag har ju haft min julmingelkväll i går så jag känner mig trött, det är mycket att förbereda men det gick jättebra. Jag känner mig ganska van nu när jag gjort det många gånger. Haft ett par kunder i simhallen på massage i ef så nu är jag utslagen i tv soffan. trevlig helg till dig och stor kram.

    SvaraRadera