onsdag 9 november 2016

Kallt, fruset och lite chockskadade tankar...





Oj så kallt det är.
Egentligen inte i grader på termometern men i min kropp.
Jag fryser som ett tok och har gjort så under de sista dagarna.
Jag har halsduk på mig och yllesockar samt yllekoftan och ibland fingervantar inomhus.
Allt för att inte frysa ihjäl men det gör jag nästan ändå.
Undrar om det är förkylningen som spökar?

Ute är det grått och tråkigt idag, alltså grått uppe i himlen men vitt på marken.
Snön som kommit ligger kvar och idag kan det snöa lite mer.
Vilken tur att jag inte ska någonstans idag.

I morgon är dock en annan dag.
Jag har samtal hos kuratorn.
Fick precis påminnelsen via sms.
Mycket bra när det fungerar vill säga.

Gårdagen är som man ser det en helt annan dag den med.
Jag gjorde inte så mycket.
Frös, hämtade posten.
Där låg tre brev från F-kassan.
En ansökan om sjukpenning (vilket jag redan fyllt i via kassans "mina sidor"), en ansökan om sjukpenning på fortsättningsnivå (vilken gjorde mig förbryllad) samt ett brev angående omprövningen av indragen sjukpenning,
Där står att det tar ca 25 veckor innan omprövningen är klar och jag får ett beslut.
Wow 25 veckor, så himla snabbt...heh
Jag undrar hur många människor som jobbar med just omprövningar?
Det kan antingen inte vara många eller så kvaddar F-kassan så många liv att det finns miljarder ärenden för omprövning.
Det är säkert ingen trevlig arbetsplats.

Nå jag befann mig återigen i en situation att jag behövde få mer information av någon handläggare på kassan så jag fick vackert ringa igen.
Det var givetvis lång telefonkö igen men denna gång lyckades jag peta in mitt nummer så dom ringde upp när det var min tur.
Vilket oxå hände, en ny kvinna i luren.
Hon ansåg att jag INTE skulle skicka in ansökan om sjukpenning på fortsättningsnivå.
Hon kunde inte förstå att jag fått den ansökan hemskickad då jag börjar om på en helt ny sjukpenningnivå i och med denna nya ansökan om sjukpenning gällande f.o.m 2/11.
Oops sa jag, så då kommer jag ex få från Afan igen och hon sa att så borde det vara.
Med andra ord så blir det lite mer pengar i börsen igen.

Men tänk att jag alltid måste ringa överallt och kolla upp information, att allt inte bara går smidigt, lätt och enkelt.
Är ganska så trött att alltid måste ringa 2-3 gånger till olika myndigheter, psyket osv för att allt ska bli rätt.

Å till slut, chocken när jag ser att USA;s nästa president blir Donald Trump.
Alltså, världen har helt enkelt blivit totalt stengalen.
Efter detta kan ingen se på USA som världens storebror (som dom själv verkar vilja bli sedd).
Dom har i och med detta tappat sitt ansikte utåt enligt vad jag anser och tycker.
Donald Trump,  nope jag har svårt att fatta det.
Tro hur det går med kvinnosaksfrågor med han som president.
Abort blir förbjudet igen osv.
Tänk er hans syn på icke-infödda-amerikaner, invandring osv.
Skakande illa.
Men världen har varit stengalen under ett bra tag nu så detta kanske i sig inte var oväntat.
För det ska tydligen fortsätta vara så i minst 4-8 år framöver.

Vad tycker ni om Mr Trump som president?

Ha det bäst alla fina!









12 kommentarer:

  1. Ja du,Jag är inte insatt i valet alls. Men har ju inte kunnat ungå att han som vann verkar vara en stor pajas...

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm, där har du absolut rätt, pajas är en bra beskrivning!

      Kram

      Radera
  2. FK är inget kul alls att ha att göra med, krya på dig här är det lite bättre idag alla fall dock ännu ont i kroppen. Ja han som vann gjorde mig stum trodde Clinton skulle ta hem det :) ja mkt kommer hända nu kan jag tro ...hoppas du får en fin dag kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har så rätt, det är träligt att ha med f-kassan att göra!

      Kram

      Radera
  3. Usch det är verkligen kallt ute och jag gillar inte att Trump vann! Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å det oxå är kallt inne, i alla fall hos mig.

      Kram

      Radera
  4. Fortfarande rätt så kallt här också! Lite mera snö kunde det komma,kanske till helgen?
    Ja, skit att Trump blev presidant!!!! Vilken pajas alltså
    Ha en fortsatt bra dag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här har det snöat hela dagen.
      Å jo fy för den lede, USA är rena rama galenskapen som röstar fram en sån till president.

      Kram

      Radera
  5. Det skrämmer mig faktiskt att han vann och blir president. Får verkligen hoppas att Trump inte ställer till mer elände i världen än vi har nu.
    25 veckor innan omprövningen är klar och du får ett beslut lät väldigt lång tid ? Kan det verkligen vara möjligt?
    Så fort snön kommer blir det hutlöst kallt ute... I morse snöade och blåste det och plogbilarna hade inte plogat. Jag fick plumsa i snön när jag gick till vårdcentralen och var i princip " död" när jag kom hem igen.
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med dig, håller oxå tummarna för att det inte ska bli för stor skada som han åstadkommer.

      Jo det står 25 veckor i brevet, tycker det låter helt vansinnigt att det skall ta sån tid.
      Tur att jag inte är beroende av att pengar från den perioden det handlar om.

      Kram

      Radera
  6. Visst är det trist att man ska behöva ringa överallt....men så är det annars får man ingen räta i vad som händer. Det är bra att du ens orkar ringa överallt...men du måste ju veta om du får någon lön varje månad. Så bra att du ringde då vet du ju...men less blir man. Sen ang Trump...Hemska hemska tanke!!! Läste en kommentar och ett svar på en som gillade Trump o frågade sig om alla var idioter som röstade på honom...hon svarade: ....Antagligen, eller så är de så jävla skitnödigt rädda för att en kvinna ska bli president, så de röstar hellre på en pajas utan politisk erfarenhet. Helt rätt :)) Kram till dej

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är förskräckligt tråkigt särskilt när jag egentligen inte har energi till det.

      Kram

      Radera