lördag 26 november 2016

Lördag, helg och VILA...





Mitt kök


Fönstret i Minis rum


Stora fönstret i vardagsrummet.


Den livsviktiga adventskalendern, där spelar åldern ingen roll, den ska hänga framme, fylld med godis.


Då är vi inne på helg igen.
Idag ska jag inte göra något särskilt mer än kanske byta gardiner och göra advent i biblioteket.
Resten gjorde jag igår kväll efter min dag på byn.

Mycket riktigt så kan jag knappt gå idag.
Hela min kropp skriker av värk.
Höst irriterande men väntat.

Fotona jag visar er idag är inte världens bästa.
Min mobil fotar bättre i dagsljus än när det är lite dunkelt.

Skickade ett foto till Mini igår så han fick se sitt fönster och han blev jättenöjd.
Advent men stilrent och inte en massa larv.
Sånt är viktigt för min kära son.
Det ska passa hans personlighet.

För 5 år sedan brydde han sig inte om hur det såg ut.
Han var nöjd med hur jag ställde i ordning på hans rum.
Huvudsaken var att han fick mycket pynt och att han fick ställa i ordning tomtelandskapet vi alltid gjorde och som stod på hans rum.
Skulle jag fråga om tomtelandskapet nu så skulle han ge mig en blick som sa att jag var galen.
Det händer en del med åren.

Jag tycker att det är roligt att han har sin smak som han vill förmedla. 
Han har sina "egna" sängkläder som passar hans smak och så som sagt så är han bestäm hur hans gardiner ska se ut.
Nu köpte jag dessa nya och han var hellycklig för det.
Jag tycker om att göra honom glad och att han trivs med sitt rum.

Idag blir det som sagt en näst intill lugn dag.
Jag måste komma sams med värken i kroppen.
Spänner jag mig blir den värre.
Har provat att ta tabletter så får se om det lättar.

I går kväll så ringde min kära morbror.
Det var ganska så länge sen vi pratade sist.
Jag har inte varit så pratig de sista månaderna.
Nå anyway så hade vi ett trevligt samtal.
Han är en härlig man och det är roligt att ha den kontakten då jag inte har det med min sk. mamma.
Han är fortfarande lite bedrövad över att jag lever singel och inte intresserar mig för att träffa en ny man.
Har förklarat åtskilliga gånger att jag inte befinner mig i rätt läge för det men int' hjälp de.
Han tjatar på om det varje gång vi pratar...heh
Dock inte på ett jobbigt sätt.
Och jag har min bestämda åsikt, vilket han mycket väl har märkt av

Efter vi pratat klart så nattade jag mig.
Å det var himmelskt skönt att lägga ner kroppen i sängen.
Låg och tittade på tv och vips så minns jag inget mer.
Har sovit hela natten.
Det minns jag inte när jag gjorde sist.
Tack för att sömntabletterna jag tog ut igår i alla fall fungerade en natt.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!




12 kommentarer:

  1. Godmorgon fina du :) Vad bra att du fick sova ordentligt efter gårdagen! Och vad fint du fått till det ! Här sitter jag o degar i pyjamas fortfarande.....mår inte så bra.... Blir nog lite klädtvätt o vila här hos oss
    Ha en fin lördag:)
    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det känns jätteskönt med nattens goda sömn.

      Kram

      Radera
  2. God morgon vännen ...så fint du gjort o jag förstår att du är trött i dag vem hade inte varit det ..men resultatet blev ju toppen ...kul att snacka när man inte gör det så ofta heller :) ha det nu vilosamt o gott stor kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är trött men nöjd över allt som blev gjort!

      Kram

      Radera
  3. Vad fint du gjort inför advent. Och skönt att du har fått sova i natt.
    Hoppas att din lördag blir en fridfull och vilsam dag "ler"
    Lördagskram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det känns bra att ha gjort advent, nu kan jag bara njuta resten av helgen.
      Och en bra natt, det gör susen det.

      Kram

      Radera
  4. Va mysigt du har gjort i fönstren. Kul att Mini intresserar sej för gardiner och sånt.
    Va skönt att du fick sova inatt, hoppas det försätter så.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är roligt att Mini bryr sig om hur det ser ut på hans rum.
      Det känns oxå skönt att ha gjort advent i fönstren.
      Idag blev det biblioteket och gästrummet.
      Jag skippar mig eget för jag har sällan någon lampa tänd där mer än lampan jag har på nattduksbordet.

      Kram

      Radera
  5. Sv: Alla har vi våra olika intressen så är det ju :) Man får hitta sitt egna lilla sätt att hantera ångesten, inte alltid det funkar för mig med spel heller, men det händer liksom :) Men som idag, då var det lugnande som behövdes. Vet inte riktigt varför jag hade sådan ångest..

    Fint du har gjort det! Så härligt att du fick sova så gott :) Hoppas du gör det inatt med! :)

    Va rädd om dig! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är underbart att äntligen få sova, har gjort ännu en schysst natt.
      Jag känner mig lite euforisk.

      Kram och ha en fin dag!

      Radera
  6. Vad mysigt du har pyntat! Ser hemtrevligt ut!
    Jag har påbörjat julpyntningen men igår prioriterade vi annat så några juleljus har här ännu inte kommit upp. Ska susa iväg till affären nu på morgonen och inhandla jul så jag kan göra en adventsljusstake innan adventsfrukosten.

    Önskar dig en skön adventssöndag!
    Kram Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. För ovanlighetens skull är jag helt klar med mitt adventspyntande.
      Det känns skönt.
      Nu ska jag bara njuta, det är Söndag och Vilodag för mig!

      Kram

      Radera