måndag 21 november 2016

Måndag och massor att göra...





...enligt mitt mått mätt.

Först så har jag tid hos kuratorn för samtal.
Direkt efter samtalet så har jag läkartid.
Å efter lunch så har jag tid till min nya handläggare på AF.

Tiden hos kuratorn skulle egentligen ägnas åt en uppföljning, se om vi är inne på rätt 
spår.
Nu tror jag inte att det blir en sån uppföljning då vi knappt setts i höst.

Läkarmötet ska tydligen vara en uppföljning på mående och medicin.
Något som förra läkaren jag träffade i September fixade.
Även denna gång ska jag träffa en överläkare.

Å mötet på AF.
Tja det har jag ingen aning om vad det ska handla om.
Kanske prat om utredning på mig.
Men jag vet ju egentligen inte om jag ska ha med dom att göra då jag har sjukskrivit mig men vet ännu inte om den blivit godkänd.
Kan inte avsäga mig AF förrän jag vet det.

Så tre möten idag.
Jag går hemifrån vid 09.15 och är inte hemma förrän vid strax innan 16 snåret.
För mig är det mycket och det blir en jäkligt lång dag.
Gissar redan nu på att jag är halvdöd när jag väl är på hemmaplan igen.

Därför har jag planerat en restdag när det gäller middagen.
Jag kommer inte att orka laga middag.
Tur att jag har kvar mat i kylen sen helgen.

Så ni ser, dagen blir tuff för mig.
Å jag har inte sovit mer än 3 timmar i natt så jag är så himla trött och så har jag huvudvärk.
Det sista beror säkert på för lite sömn i kombination av en känsla av stress.
För jag blir alltid stressad när dagen innehåller för många göranden.
Jag är extremt stresskänslig men det i sig är väl kanske inte så konstigt då jag kraschat in i väggen 3 gånger på 9 år.

Nu ska jag dricka kaffe och i lugn och ro förbereda mig på att gå hemifrån.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

Ps. Och nu blev det bara två möten då kuratorn inte kunde träffa mig för vårt samtal.
Hon ska dock sitta med på de två andra mötena.


12 kommentarer:

  1. Du har mycket idag då....jobbigt är det ju .Hoppas att huvudvärken ger sej!
    Här blir det nog att åka o handla mat med dottern
    Ha en fin måndag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp det är mycket idag även om kuratorssamtalet blev avbokat.

      Kram

      Radera
  2. Ojoj en massa tider att passa. Ibland är det jobbit också...men nödvändigt. Hoppas allt går bra. Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det är en massa tider att passa, i alla fall för mig.
      Andra friskare människor skulle nog inte tycka att det var något särskilt jobbigt med det.

      Kram

      Radera
  3. Synd att du den sista tiden aldrig riktigt har fått till ett möte med din kurator då hon antingen varit sjuk eller att hon haft förhinder. Jag skulle aldrig palla så många möten på en å samma dag. Du gör det bra - Lycka till med dagen =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fick i alla fall träffa kuratorn med läkaren samt sen på AF.
      Vi ska väl testa och boka in en ny tid igen...se om det fungerar.

      Kram

      Radera
  4. Usch stackare, inte kul alls med så många på en dag, hoppas det blir ett bra avslut på dom alla fall, 2 är bättre än 3 ..håller tummen för dig kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo 2 är bättre än 3 men ändå 1 för mycket!

      Kram

      Radera
  5. När har egentligen kuratorn tid med dig?? Förstår dig, möten kan vara väldigt påfrestande och ta väldigt mycket energi, speciellt när man inte mår bra. Ett möte om dan och så är man slut. Du har ju flera...hoppas ändå det går bra.
    Du får ta dig en kopp kaffe när du kommer hem och bara vara!! Stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är hemma nu och känner mig totalt slut på.
      Det blir lugna gatan ikväll.
      Ska inte göra ett dyft!

      Kram

      Radera
  6. Det var mycket på en och samma dag! Sådana där möten tar på krafterna, hoppas att de bidrar till att förbättra din situation också!

    Ha en fin dag!
    Kram Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om det förbättrar min situation återstår ännu att se.

      Tack och detsamma till dig!

      Radera