fredag 25 november 2016

Mer än slut på...









Nu är det kväll och snart så kan jag med gott mod krypa ner i sängen för att förhoppningsvis sova.

Hur mås det då?
Tja ni, jag är helt urblåst och totalt slut som människa.
Dagen har varit tuff.
Och pengar har rullat.

Först en riktig storhandling.
Taxichauffören såg helt paff ut att någon människa kunde handla så mycket.
Jag förklarade att detta är en riktig storhandling.
Jag kommer inte att behöva handla på månader om jag bortser från färskvaror och lite till julafton.

Det tog mig två timmar att handla.
Då räknar jag in tiden på Lidl.
Tack och lov så blev det ingen avstämning då jag handlade med självskanner.
Hade varit typiskt om jag hade blivit tvungen att packa upp alla kassar för att sen packa ner dom igen.

Jag var redigt trött då jag satte mig i taxin.
Chauffören frågade om adressen och jag bara sa en adress.
Blev lite virrig och frågade vad jag sa för adress.
Chauffören upprepade vad jag sagt.
Hm...på den adressen var det mer än 17 år sedan jag bodde.
Så efter lite tankemöda så fick jag uppge rätt adress.

Väl hemma så blev det att packa upp och packa in varorna.
Försökte fota men det gick inte att få med allt.
Bara att packa upp och packa in allt tog strax över en timme.
Jag blev tvungen att organisera om lite för att få plats med allt jag handlat.

Det känns skönt att ha gjort det.
Nu blir det lugna gatan när det kommer till matbutiker för mig.

Nåväl, åkte in till byn ånyo runt lunchtid.
Var först på Hälsocentralen och fick min p-spruta.
Sen tog jag affärerna i tur och ordning.
Betade av efter min lista.   
En julklapp fanns inte så den beställde jag, får meddelande om när den kommit via sms.
Resten fanns.
Känner mig kanonnöjd.

Hade även turen att träffa Midi en snabbis medans jag väntade på bussen.
Alltid roligt att stypa på nån av ungdomarna mina på byn.

Hemma gång nummer två prickade jag in precis när Mini kom hem för att hämta sina saker.
Det var mysigt att hinna träffa honom en kort stund innan pappaveckan.

I kväll har jag tagit itu med att göra advent.
Har gjort fint på Minis rum, i vardagsrummet och i köket.

Nu längtar jag till sängen.
Har sån värk i kroppen att jag knappt kan röra mig.
Tror jag kommer att ha svårt att gå när jag vaknar i morgon bitti.
Men det är morgondagens bekymmer.

Nu ska jag natta mig.

Sussa sött alla fina!

Kramen om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar