söndag 6 november 2016

Något roligt att se fram emot...






I går så hade jag härlig middag för Mini och Maxi.
Vi hade det görmysigt och det var så underbart att ha Maxi här.
Det blev många goda skratt och även en och annan tår.

Det var ett tag sedan jag gjorde hasselbackspotatis så det var gott, steken (den vitlöksspäckade) med sås var grymt god och till det både varma grönsaker (broccoli) samt en kall sallad men en massa gott i.
Här i huset är det ett måste med svartvinbärsgelé när vi äter stek.
Till denna superba middag drack vi Portello och Trocadero.
Jag gjorde i ordning en matlåda till Maxi att ta med hem till sig.

Efter maten så tog Maxi fram det hon köpt till oss.
Glögg, russin och lussebullar.
Mini hade pepparkakor.

Blev lite julkänsla över allt så Maxi satte igång en finstämd julskiva som vi lyssnade till när vi fikade.

Nåväl, för att återknyta till rubriken och dagens bild så hade jag svarat på en enkät utskickad av Birka Cruises.
Som tack så fick jag en kryssning med hytt för 1 - 4 personer gällande Januari/Februari 2017.
Det dom krävde var att man köpte en måltid per person under kryssningen.
Jag och Maxi satt och kollade datum kontra när hon jobbar.

Vi hittade ett datum som kändes bra.
Jag gick in och bokade för mig och mina härliga ungdomar.
Kryssning för 4 personer, två hytter med en nättare dubbelsäng, frukostbuffé och transfern ner till människobyn.
Det blev en kostnad på 149 kronor per skalle.
Mycket överkomligt måste jag tillägga.

Så nu ska vi på kryssning i början av Februari 2017.
Känns riktigt roligt att ha något att se fram emot.
Å då är det 3 år sen vi kryssade sist (var i Mars 2014).
Tiden rullar verkligen på minsann.

Det ska bli så roligt att få möjlighet att göra det igen med mina ungdomar.
Vi hade det så härligt sist vi var på kryssning tillsammans.
Skojigt med en repris.

Idag blir det nog en ganska så lugn dag för mig.
Som vanligt så äter jag och Mini en gemensam helgfrukost.
Ska koka ägg strax.
Sen blir det vila för mig.
Känner mig aningen mer förkyld igen.
Å middag blir rester sen gårdagen, så där behöver jag inte anstränga mig alls.
Jo jag ska göra en potatisgratäng.
Hasselbackarna tog nästan slut på igår.
Men det kan jag göra i sömnen, inte så besvärligt.

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!






10 kommentarer:

  1. Godmorgon! Härligt med en kryssning :) Något att se framemot :)
    Här blir det nog en lugn söndag! Har haft en lugn helg vilket verkligen behövs. Nya tag imorgon )
    Ha nu en skön söndag

    Kram,kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är skönt med lugna helger när det behövs.

      Kram

      Radera
  2. Men va härligt ni hade det & så skoj med en kryssning :) ja priset kan man inte klaga på :) hi hi lagom låter som en god middag i dag oxå en dag i min smak :) stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, det ska bli mysigt att åka iväg med barnen på kryssning även om det dröjer innan vi ska åka.

      Kram

      Radera
  3. Då har ni nåt att se fram emot, va kul för er. Själv är jag åksjuk så det skulle jag aldrig klara.Vågar inte ta risken ens.

    Ha e fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förr om åren blev jag oxå sjösjuk men nu går det bra.

      Kram

      Radera
  4. Så roligt att du och dina barn ska på kryssning =) Du får lite egentid med dem alla tillsammans dem dagarna.☺ ☺ ☺
    Ha det bäst!
    Kram ♥

    SvaraRadera
  5. Oh så härligt med en kryssning! Det är du och din familj så värda!! Hoppasmallt är bra med dig annars! Kram Angelica

    SvaraRadera