onsdag 23 november 2016

Onsdag...





Sitter i köket på min speciella laptop plats.
Vid köksbordet närmast fönstret.
Där trivs jag bra.
Bredvid elementet så jag får lite värme i mig och vid fönstret så att jag kan titta ut.
Ute är det murrigt grått.
Det är ungefär 4 plusgrader.

Å så har jag det livsviktiga kaffe bredvid mig.
Aromen som sprider sig i köket är ljuvlig att inhalera.
Det är ett fint tecken på att denna nya dag har startat upp.

Idag har jag inget på agendan.
Känner mig fortfarande gruvligt trött efter Måndagens möten.
Trots att jag inte gjorde annat än vilade igår med.
Jo jag lagade en enkel middag, korvstroganoff och spagetti. 
Inte så märkvärdigt besvärlig mat.

Min finaste Pappelino tittade tittade in en snabbis.
Han hade två tunga kassar med veckoblaskor åt mig.
Det var superbra då de förra ligger i återvinningen nu.
När han kom in genom dörren var han synnerligen och märkbart andfådd.
Och det märks även på rösten att han inte är okej.
Rösten saknar den styrka som den brukar ha.

Han hade fått datum för hjärtröntgen till den första större staden.
Två dagar innan julafton ska han ner dit.
Det gick snabbt, det tyckte även Pappelino.
Han har kanske fått någon slags förtur, det klassas kanske allvarligt, vilket jag tycker att det är men med sjukvården och väntetider så vet man ju inte hur det blir.

Det är bra att han fått tiden så per omgående som vården kan erbjuda.

Det var härligt att träffa finaste Pappelino och prata bort en stund.
Å det känns skönt att det börjat rulla på för honom så att han till slut blir frisk.

Ser att blogger gjort om inuti, där jag har tillgång till mina inlägg, kommentarer, statistik (kommer inte på vad det kan tänkas heta) osv,  har funderat på vart ex knappen för att gå till min blogg försvunnit.
Nu finns den igen.
Mycket bra!

Ha nu det bäst alla fina!

Kramen om!


8 kommentarer:

  1. Här är det också murrigt o ca 4 plusgrader..Tur att din Pappelino slapp såpass snabbt till röntgen!
    Har städat o ska snart börja med lunchen.Vi ska äta la i ugn
    Sen blir det att ta in lite mera julpynt
    Ha en fin onsdag
    Kram <3

    SvaraRadera
  2. Jag kan inte tänka klart idag pga en väninna..se inlägg va mysigt med ett besök av din pappa :) ja du är som jag med ditt kaffe :) hi hi önskar dig en fin dag stor kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så tråkigt med din väninna.
      Fuck cancer liksom!

      Kram

      Radera
    2. Kikar in innan jag skall i väg men ingen Milla här ;) hoppas du har det bra å får en fin dag kramen <3

      Radera
    3. Jag var lite sen idag med inlägget.

      Kram

      Radera
  3. Han är snäll med dej din pappa...trots han själv inte mår allra bäst...men vi är ju såna vi föräldrar :) Vi gör allt vi kan för våra fina barn...och du är ju hans barn :-) Kul med ny läsning för dej. Kramen till dej

    SvaraRadera
  4. Ja, jag har märkt att blogger gjort om på något vis för den senaste tiden kan jag inte lägga till länken till min blogg på samma sätt som tidigare utan måste ta någon väg via en länksida. Märkligt med det fungerar ju det med.

    Fint att höra att din Pappelino mår bättre!

    Ha en fin dag! Kram

    SvaraRadera