måndag 28 november 2016

Osäker...



Tände första ljuset igår.


Om jag vaknar och måste springa på toaletten för att kräkas är man då i riskzonen för magsjuka?
Eller är bara kroppen allmänt jäklig?
Jag känner mig inte riktigt illamående men jag är ju duktig på att förtränga det jag inte tycker om.
Å kräkas är ett av de värsta jag vet att göra.
Det är bara att hålla tummarna för att det inte händer igen.

Magsjuka eller vinterkräksjukan kan jag gott vara utan, så det så!

Gårdagen då blev en ganska så lugn historia.
Jag gjorde inte nämnvärt mycket alls.
Kroppen fortsatte värka infernaliskt mycket, det gör den idag med.

Jag letade reda på en filmsida på nätet och tittade på "Bridget Jones" senaste film och så tittade jag på "En man som heter Ove". 
Jag är ju ganska så sävlig när det kommer till filmer.
Jag tycker exempelvis inte om att gå på bio.
På bio kan jag inte pausa filmen och det är oftast för många människor som sitter och trängs så jag finner inte det roligt.
Så ska jag se film så gör jag det hemmavid.
Då kan jag pausa för att göra annat och se när jag vill.
Det passar mig bättre.

Nå bägge filmerna var klart sevärda.
Jag grät en skvätt i slutet av Ove.
Funderade sen om jag skulle se ännu en film men kom fram till att jag blev tvungen att smälta Ove först.
Idag kanske det blir en ny film om  jag finner något som intresserar mig.
Funderar på "Gravity" med Sandra Bullock och George Clooney.
Men jag får se om jag har filmlust idag eller inte.

I går tog jag fram mina nya akrylfärger som jag äntligen köpte åt mig själv i Fredags.
Har kommit fram att jag måste unna mig ett och annat framöver, unna mig sånt som kan få mig att må bra även om det bara är under korta ögonblick.
Jag har saknat att måla, den saken är sann.
Förra helgen när jag tog fram allt så upptäckte jag att alla färgtuber hade torkat ihop och inte så konstigt då jag köpte dom 2012.
Så i går tog jag fram färg och duk.
Håller på att måla över ett gammalt alster så just nu är den mest bara färgrik.
Har ingen aning om vad det kommer att bli.
Den får mig att tänka på en påfågel med vingarna utbredda just för tillfället.
Men jag får se.

Det var skönt att sitta med färgerna och dutta lite här och där utan plan eller mål.
Ska ta fram blocket jag fick på den Vedic Art kurs jag fick gå 2012.
Det finns en avslappningsövning som är bra att göra innan man går över till att måla.
För att stressa ner sig själv, få ur sig ett mående och vara liksom blankställd när färgerna tas fram.
Jag kände lite av igår en viss frustration att det inte föreställde något så det vill jag ta ur mig.
Bara för att så målade jag en liten vallmo, så det föreställde i alla fall något.

Jag har ju varit mycket sån att allt ska föreställa något och vara vackert, perfekt.
Har egentligen lärt mig att det behöver inte vara så.
Jag målar bättre utan krav på mig själv.
Jag tror jag ska läsa genom Principerna för Vedic Art oxå för att komma in i rätt mood.

Jag får se om jag tar fram duk och färger idag med.
Det beror huruvida det är magsjuka eller inte.
Har jag magsjuka är jag väl strängeligen upptagen med att hänga ner i toaletten, men jag hoppas på det bästa.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!




8 kommentarer:

  1. Godmorgon!
    Hoppas att det inte är magsjuka....
    Idag blir det att fixa endel till studenten som är om 1 vecka!
    Nu blir det en sväng till byn..
    Ha en finfin måndag
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag gillar inte heller att kräkas eller för den delen att drabbas av magsjuka. Jag hoppas att jag slipper det eländet. Jag håller tummarna i alla fall att det inte är magsjuka som du drabbats av.

    Kram ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag håller oxå tummarna för det.

      Kram

      Radera
  3. Men nej big no hoppas inte det är magsjuka för jag är som du det är det värsta som finns över allt!! blääää
    Kan ju vara om man fått någon ny medicin oxå men vi håller tummen. roligt att du fått tillbaka lusten att måla, kan tänka mig det är skönt för själen.

    Håller en tumme för dig krya på dig kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är definitivt ingen ny medicin som får mig att kräkas.
      Jag håller tummarna för att jag slipper kräkas fler gånger.

      Kram

      Radera
  4. Tycker den senaste bridget Jones var super bra! :) Bästa av dem :)

    Hoppas det inte var magsjuka utan bara en tillfällighet! :)

    Men man blir inte för gammal för pepparkakshus, varför inte göra ett eget? :)

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst skulle jag kunna göra pepparkakshus helt för min egen skull men jag ids verkligen inte.

      Kram

      Radera