onsdag 2 november 2016

Snö och febrig...





Vet inte vad som är fatt med mig.
Så fort jag varit på något slags möte inne i byn blir jag "förkyld" när jag kommer hem.
Igår slog febern till.
Jag var urrisig.
Ringde kuratorn och avbokade dagens tid.
Det är ju så krångligt det där med avbokning.
Man måste ringa dagen före innan klockan 15.00 om man vill slippa att betala för besöket.
Å jag har ingen lust att betala i onödan.

I dag har jag inte lika hög feber men känner mig väldigt kaputt.
Ska inte göra så mycket idag, bara laga vegetarisk middag.
Midi ska göra en validerad praktik i en hemtjänstgrupp nära mig.
Hon ska jobba kväll idag samt hela dagen i morgon.
Så hon frågade om hon fick sova hos mig då det är närmre och enklare för henne och jag sa givetvis ja.
Å hon är som sagt vegetarian så jag måste laga en sån middag.
Har tagit fram quornfärs ur frysen så det blir något så lättsamt och enkelt som köttfärssås.
Hon dyker upp hos mig vid 13-14 tiden.
Hoppas jag inte smittar.

Nå gårdagens utvecklingssamtal gick i alla fall bra.
Lite för mycket prat och information för att min stackars utbrända hjärna skulle orka med men det var ju väntat.
Som vanligt går det bra för Midi i skolan.
Nu hade jag inte trott annat.
Han berättar ju allt för mig.
Han har en ny mentor i år.
Å det visade sig vara en gammalmattelärare jag hade för evigheter sen när jag läste på komvux.
Världen är liten minsann.

Å så snön då.
Igår föll den första för denna vinter.
Men den var regnblandad så den försvann efter ett tag.
I dag ligger det ett tunt lager snö ute.
Det måste ha snöat i natt eller tidigt i morse.
Suck vad jag inte vill.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!




4 kommentarer:

  1. Jag har fått massor med snö också. Inte så kul alls. Förra veckan var jag på utvecklingssamtal med yngsta dottern. Och visst är det så även för mig att jag inte klarade av att ta in för mycket information från de olika lärarna som vi träffade.
    Men hur som så sa alla lärarna vi träffade att dottern har Mer än godtagbara kunskaper. Och det är både jag och dottern mycket nöjda över.
    Krya på dig!
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att få så fina omdömen i ett utvecklingssamtal.

      Kram

      Radera
  2. "Förkylninhgen" är nog kroppens sätt att protestera för att du inte mår bra i livet.
    Krya-kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det har du nog alldeles rätt i.

      Kram

      Radera