torsdag 24 november 2016

Sol och lite annat...





Tänka sig att idag ser jag solen lite grann.
Den har inte visat sig på länge nu.
Det har bara varit grått, tråkigt och regnigt.
Å så sol idag då, wow!

Jag har precis varit nere i källaren och startat tvättmaskinen.
Dax för veckans tvätt.
Nuförtiden så har jag inte så mycket tvätt.
Eftersom jag bara har Mini varannan vecka så blir inte tvättkorgen så full.
Å eftersom jag inte arbetar så går det inte så mycket kläder för mig per vecka.
Går mest omkring i min hemmastass och så något ombyte gå-bort-kläder.
Himla lättsamt är det.
Givetvis blir det mer tvätt då jag exempelvis renbäddar men aldrig mer än två maskiner per vecka, oftare bara en.

Det är ganska så stor skillnad om jag jämför när vi var en familj på fem personer.
När jag levde i äktenskap alltså.
Då kändes det som att tvätten ALDRIG tog slut.
Det var ett riktigt evighetsgöra.
Tack och lov är det inte så längre.

Igår satt Mini och jag och hängde i köket under kvällen.
Vi tog en fika och så blev det adventsprat.
Vad jag har att ta fram, vad han är intresserad av att ha  på sitt rum, vad jag ska köpa nytt i år osv.
Vi kom fram till att jag ska köpa lite nya adventsstakar/stjärnor.
Mini såg ut det hann tyckte var snyggt.
Å så ska jag köpa nya gardiner till hans rum.
Nope han ville inte ha röda, han vill ha svarta.
Och det passar in i hans rum, så det blir bra.

Efter adventspratet så gick vi över till skolprat.
Vi diskuterade en uppgift som dom håller på med i skolans kurs entreprenörskap.
Dom ska starta upp ett företag, han och en klasskamrat.
Så han gick genom arbetsplanen med mig.
Ville höra vad jag tyckte om formuleringar i texten osv.
Vi kollade upp visitkort som ska tryckas.
Det ska ju alltså vara på riktigt men dom behöver inte känna sig pressad att sälja något.
Jag är inte riktigt haj på vad det egentligen innebär.
Vet att skolan står för kostnader i alla fall.

Klockan blev ganska så sen.
Jag hade för länge sen gjort mig i ordning för sänggående då Mini tittade på mig och säger;

-Håller jag dig uppe för länge nu mamma?

Tja vad säger man;

- Egentligen är det så men det gör inget.

När jag väl la mig så hade jag gått in i 103;e andningen så det blev ingen sömn för mig.
Låg och bläddrade i veckotidningar till morgonkvisten nån gång.
Somnade och sov 2 1/2 timme.
Och ja, that's it liksom.

Så dagen har inga planer förutom tvätten.
I morgon blir det desto mer hektiskt.
Men just nu är i morgon en helt annan dag!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!






9 kommentarer:

  1. Nu så :) va mysigt att ni tillsammans sitter o pratar om hur han vill ha det i sitt rum :) nej jag är inte heller för röda gardiner men allt annat :) blir nog mysigt tänkte själv fixa här i morgon sol här med så ha en fin dag Millan kramen <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självklart får Mini själv bestämma hur han vill ha sitt rum under förutsättning att jag har ekonomisk möjlighet att förändra och just nu kan jag både köpa gardiner och adventsstjärna till hans rum.

      Kram

      Radera
  2. Hos oss skiner solen också...och just då är jag också i tvättstugan:-)) Hoppas du mår bra trots du sovit dåligt. Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dagen har gått fast i ett töcken.
      Snart får jag lägga mig.

      Kram

      Radera
  3. Ingen sol här inte..lite snöblandat regn hade det kommit.....mörkt som bara vad är det nu. Kom nyss hem från Kokkola o borde vika bort torra kläder
    Ha en fortsatt fin dag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här har varit uppehåll idag, skönt de.

      Kram

      Radera
  4. Sol, det låter härligt!!!!

    Soliga kramar Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var härligt att se solen igår.
      Idag snöar det!

      Kram

      Radera
  5. Vilken go son du har! Sådan mor sådan son, eller hur? :)

    SvaraRadera