torsdag 3 november 2016

Tidig Torsdagsmorgon...





Klockan är bara 06.05.
Jag sitter i köket och Midi har precis klivit upp.
Jag är trött men sömnen ville sig inte riktigt i natt.
Jo under förnatten  men sen fram emot tidig 03.00 snåret så gick det inte mer.
Bara att kliva upp.
Jag tror att jag är feberfri men har blivit väldigt tät i näsan så det är lite jobbigt med andningen.
Nåväl jag har ingen tid att passa idag så dagen får bli som den blir.

Midi kom runt 13 tiden igår.
Det var helmysigt att ha henne här.
Att det bara var vi två.
Jag hade gjort quornfärssåsen och hackat ihop en härlig sallad innan hon kom.
Så när hon kände sig hungrig så var det bara att koka lite spagetti.
Men oj, så gott det blev.
Jag har ju inte tidigare använt mig av quorn men det blev suveränt smarrigt.
Vi åt tillsammans och så gjorde Midi en matlåda till idag och jag frös in resten i lådor så nu har jag alternativ om Midi helt plötsligt skulle komma och hälsa på.
Jag behöver inte vara förberedd och fundera på vad jag ska laga till.

Jag märker att det är lite spännande att fundera över vegetariska rätter.
Även om jag inte är vegetarian själv.
Det finns så otroligt mycket gott att laga till.
Nog äter vi vegetariskt emellanåt men inte tillräckligt ofta.
Funderar på att införa en vegetarisk middag per vecka.

Äter/lagar ni ofta vegetariskt?

Midi gick iväg till sin validerade praktik.
Själv rasade jag ihop i sängen.
Låg och vilade ett bra tag.
Sen satt jag uppe och väntade på att hon skulle komma hem.
Klockan var 22.15 när hon låste upp dörren.
Vi satt och pratade ett bra tag.
Hon berättade hur kvällen gått.
Och vi diskuterade skillnaden på att jobba i hemtjänst kontra äldreboende.
Till slut blev jag tvungen att natta mig själv.

Det har varit mysigt att ha henne här.

På agendan i dag står som sagt inte så mycket.
Funderar på om jag ska cykla bort till närmsta affären och köpa mjölk och bröd.
Dom har bra pris på ostfrallor.
Kan vara gott till helgfrukost då Mini kommer till mig i morgon.
Jag får se hur jag gör!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

8 kommentarer:

  1. Godmorgon! Trevligt att du hade Midi hemma en stund :) Vegetariskt är det längesen jag lagat...kanske det skulle vara ngt?...Hoppas att förkylningen ger sej snart! Jag är lite förkyld nu också..tydligen är det ngt som går....
    Ha en fin torsdag
    Kram <3

    SvaraRadera
  2. Visst är det mysigt o ostfrallor låter gott :) jag lagar väl inte veg men äter inte kött varje dag :) mysigt med midi hos dig :) ta hand om dig kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var supermysigt att ha henne hos mig!

      Kram

      Radera
  3. Fin bild! Krya på dig! Vi lagar ganska sällan vegetariskt hemma (förutom soppa) men jag äter ganska ofta veg på lunchrestaurangen.

    SvaraRadera
  4. Låter som en mysig måltid.
    Jag lagar ofta vegetariskt bara för att jag tycker att det är gott med grönt :) Finns så många recept, bara googla på vegetariskt så får du upp massor av tips. Man kan göra goda biffar med tex riven morot som bas, eller falafel det är hur gott som helst och olika soppor. Jisses nu blir jag sugen på en härlig vegetarisk höstsoppa.

    Kram och fin helg till dig!
    Christina Karlsson

    SvaraRadera
    Svar
    1. Soppa lagar jag lite nu och då och till alla måltider serverar jag grönsaker.
      Men jag vill göra mer medvetna val av vegetariskt kost, inte bara de gröna som normalt ingår.
      Kommer att surfa recept och anstränga mig mer framöver.

      Kram

      Radera