måndag 14 november 2016

Trögstartad...





Oj, vad jag är trögstartad idag.
Har haft svårt att kliva ur sängen.
Försökt sedan 05 tiden i morse men har inte klarat av det förrän alldeles nyss (ca 10.55).
Hela jag är som en trögflytande seg kola.
Jag får se om kaffet får hjärnan/kroppen att bli mindre trög.

Å alldeles strax ska jag gå ut på en liten tur i vintervärlden.
Fotot jag visar idag är från ifjol.
Än så länge har vi inte så mycket snö men det räcker ändå för en person som ogillar snö så starkt som jag gör.
Det gäller att klä på sig vilket jag gör men jag tycker inte om att bylta på mig så mycket kläder som jag får göra för att inte frysa.
Å fryser gör jag nästan jämt.
Måste fått något fel på kroppstemperaturen eller nåt.

Var det någon som såg "Supermånen" i går kväll/natt?
Jag försökte men ack vad det inte gick.
Här var alldeles tjockt av moln så jag såg inte en endaste skymt av månen.
Blev lite besviken.
Får för mig att den var läcker att se.
Typiskt att det inte var en klar kväll/natt.

I övrigt så snurrar tankarna mest runt finaste Pappelino.
Jag hoppas att allt kommer att bli bra med honom och att han får vara frisk och problemfri.

Nej nu ska jag försöka komma igång så jag kan gå till närbutiken.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

6 kommentarer:

  1. Jag glömde bort att kolla månen igår. Kom på det när jag lagt mej och då orkade jag inte gå upp igen. Nyss försök ikväll kanske...

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha det kanske fungerar i kväll/natt med!

      Kram

      Radera
  2. Hos oss har det varit stenmulet i flera dagar...så nu är chansen förbi att få se supermånen alla talar om. Lider med dej att du måste må dåligt varje dag. Vi är ju ändå inne i 2017 snart....Kramen till dej.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det typiskt att man inte kan få se detta fenomen pga dåligt väder.

      Kram

      Radera
  3. Här var det nog såå mulet så inte såg vi nån "Supermåne"..Idag har jag varit med dottern till stan en sväng o handla. Hittade en ny halsduk vid HM..jätteskön är den :)
    Hoppas att dagen har varit bra
    Ha nu en skön kväll
    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo tack, min dag har varit ytterst lugn!

      Kram

      Radera