onsdag 28 december 2016

28 December 2016...





I går åkte jag in till byn fram och åter på övergång.
Det var lite jag behövde inhandla.
Och snabbt gick det.
Åker man på övergång så har man ungefär 30 minuter på sig i byn mellan bussarna.
Å vet man vad som ska handlas så brukar det fungera.

Det tråkiga blev efter jag kom hem och kände mig ännu mer förkyld.
Detta är tydligen seglivat.
Å jag fick bädda ner mig i sängen för jag frös så otroligt mycket.

Så det var vad som hände igår.

Idag händer väl inget mer särskilt kan jag tänka mig.
Jag bör ju hålla mig inomhus i alla fall.
Och här hemma har jag allt så att jag klarar mig.
Men det är i och för sig aningens tråkigt.
Tycker jag legat såhär nu över en vecka och det ger sig inte, tar bara ny fart.
Det finns ju inte så mycket att göra när man inte orkar sitta uppe mer än att titta på tv;n.
Och jag har bara Svt1, Svt2 och Kunskapskanalen.
Inte så mycket att välja mellan även om det duger som oftast.

Jag ids inte dra in laptopen till sovrummet, det blir alldeles för bökigt.
Då måste jag leta reda på en extrasladd och så kan jag inte ha den i sängen direkt på överkastet för då blir den överhettad så då måste jag bygga upp den så den kommer på höjd och inte ligger slätt emot.
Ja bara massa krångel så det ids jag inte även om utbudet att ligga och titta på skulle vara större då.

Kl 09.26 går solen upp och 14.09 går den ner.
Det är -2 grader ute och det ligger snö på marken.
Inte mycket snö men den täcker.
Det är inte särskilt många soltimmar det handlar om än även om vi går mot ljusare tider.
Jag längtar redan nu efter sol och vår.
Tänk att bara hoppa över Januari och Februari och stanna upp i mitten av Mars.
Någon som har en sån uppfinning på gång?
Gud så skönt det hade varit.

Nu när julen har varit behöver jag inte mer vinter!

Vad hittar ni på idag?

Ha det bäst alla fina!

Kramen om! 


8 kommentarer:

  1. Det är många som åkt på förkylning och den håller i sig länge har jag hört. Jag håller själv på att åka dit nu...jag med mina sjuka lungor sedan förut. Få se om jag klarar mej från lunginflammation denna gången. Visst är det långtråkigt att vara sjuk, men du orkar ändå åka och handla...det är ju bra. Ta hand om dej nu så hoppas jag att det ger med sig för dej ganska fort. Kramar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå det gick bra att handla den korta tiden det tog.
      Det var när jag väl var hemma igen som förkylningen tog i ordentligt igen.
      Jag har gått såhär ca 1 1/2 vecka nu.
      Så fort jag tror jag är på väg att bli frisk åker jag dit igen.

      Kram

      Radera
  2. Tyvärr så har jag ingen sån uppfinning på g. Annars skulle jag bli rik antar jag. 😂
    Schemat för dagen är handling och en liten tur in på köpcentret.
    Sen bli det ännu en lugn dag i soffan.
    Synd att inte din förkylning ger sej.
    Min känns bättre idag, hoppas det håller i sej.
    Ha det så bra det går.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du hade förmodligen blivit rik som en knösus.

      Lugn dag i soffan är inte fel!

      Ha det bäst fina du!
      Kram

      Radera
  3. Ja vila o omsorg är det som gäller jag håller med dig att dom 2 månaderna kunde tas bort he he hade varit skönt :) här blir det träning o nagelfix önskar dig en fin dag på alla vis kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nagelfix lät trevligt, länge sedan jag höll på med sånt.

      Kram

      Radera
  4. Sol och vår! Innan vi vet ordet av är den här! Solen och våren - visst låter det behagligt...längtar.

    Må väl och krya på dig!
    Kramar Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja sol och vår låter underbart i mina öron!

      Kram

      Radera