måndag 26 december 2016

Annandag Jul...





Då är det sista dagen på julen.
Annandag Jul.
Gårdagen var en grymt, härligt och såsig dag.
Jag vilade mest hela tiden.
Satt uppe vid laptopen en stund, stängde ner den och la mig igen.
Så höll jag på.

Mini och jag åt frukost och sen en lättare lunch tillsammans.
Han blev inte hämtad förrän efter 16 tiden så han såsade på han med.
Vi var båda ganska så trötta efter dagen innan julens alla göranden och så julafton.
Vi är bägge förkylda och har samma gräsliga hosta.
Så det behövdes en dag att inte göra något vettigt på för oss båda.

Det blev tomt när han åkte.
Nu kommer han inte tillbaka förrän Söndag.
Han stannar extra hos sin far då han ska fira Nyårsafton med sina systrar.

Nå det är inte förrän om en vecka.
Idag är det fortfarande Jul.
Ska väl skära upp skinkan och frysa in den.
Kan vara gott att kunna ta fram i Februari och göra sig en skinkmacka då.
Jag har redan frusit in en del av charkuterimaten.

Det är fortfarande knökfullt i kylskåpet och så har jag en hel del på bordet på min inglasade altan.
Perfekt ställe att ha mat på så länge det inte fryser där ute och det gör det inte nu.
Men tänk att det ändå blev så mycket mat trots att jag tog det så försiktigt i år?
Ja, ja, jag har ju gett bort en del och frusit ner en del men det är fortfarande mycket kvar.

Vad göra idag då?
Har inga planer, är ingen människa som skulle få för sig att gå på mellandagsrea (den lär ju öppna idag) och trängas med andra galningar på byn.
Nej jag stannar vackert hemma och har det bara lugnt och vilsamt.
Fortsätter kurera denna envisa förkylning som har mig i sitt grepp fortfarande.

...och gör det jag är absolut bäst på, ingenting!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!








12 kommentarer:

  1. Jag går aldrig heller på mellandagsrean.
    Tycker nog att det är skönt att julen i princip är över och att det blir en vardag i några dagar innan Nyåret. Nyårsafton/nyårsdagen brukar bli en soff och tv-dag för min del. Jag är inte en person som är ute på Nyåret och firar in det nya året precis.
    Önskar dig en fin Annan dag jul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är inte heller nån som är ute och firar in det nya året.
      Lugn och ro i hemmets vrå brukar vara det vanliga.
      I år blir jag ensam så det kommer inte hända så mycket.

      Kram och fin dag till dig!

      Radera
  2. Idag ska vi se om kommer oss iväg till mammas..vet ju inte om det är plogat.
    Ha en fin dag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas vägarna plogas så ni kommer er iväg!

      Kram och ha en fin dag!

      Radera
  3. Det blir ännu en lugn dag här. Skönt att jag slipper ut, det blåser som sjutton ute.
    Jag har fryst några skinkskivor. Dom sista äter jag upp idag. Imorgon blir ordningen återställd för så åker den lilla jul jag har bort. Skönt!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lugna dagar är bra dagar.
      Å att ha lite skinka i frysen är perfekt till en annan stund.

      Kram

      Radera
  4. Ja jag känner som du ang rea på stan det har aldrig varit min grej heller ...men ut skall vi då vi varit inne i dagarna 2 julmaten är där gott om ännu hehe men dagen blir nog bra den med låter det som :) njut bara kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha en skön dag ute vad ni än hittar på!
      Kram

      Radera
  5. Hört att det går en envis hosta. Få se när man trillar dit eftersom våra söner har trillat dit nu. Krya på dej vännen. Kramen till dej

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller tummarna för att du klarar dig.
      Kram

      Radera
  6. Mellandagsrea, nej hu dit går jag aldrig ihäller. En gång för en massa år sedan räcker, aldrig mer.
    Låter klokt att ta det lugnt och vila upp sig efter julen, speciellt med tanke på förkylningen. Jag hade också en sådan där lugn och skön dag igår, städade lite i mitt arbetsrum och passade på att fixa med sådant jag inte hinner med annars...dock i lugn takt.

    Ha det gott!
    Kramar

    SvaraRadera