tisdag 27 december 2016

Åter vardag...





Ja då är det åter vardag igen.
Vet inte om det blir någon större skillnad mellan gårdagen och denna dag.
Jag var trött igår och jag sov några timmar mitt på dagen.
Det kändes som om jag kunnat fortsätta sova.
Låg kvar i sängen och tittade på Kunskapskanalen resten av dagen.
Iddes inte gå upp och starta upp min laptop.
Det fick bli en nästintill datafri dag.
Skönt det med.

Jag pratade bort en stund med Älskade E.
Så tror jag dom fick dåligt/blåsigt väder för strömmen gick.
Jag har sällan sådana problem där jag bor men så bor jag inte heller på landet.

Idag måste jag kontakta Apotea.
Gick ut i helgen och beställde en burk innehållande Folsyra, B12, B6 mm.
När jag beställer därifrån betalar jag alltid direkt, får aldrig något på faktura men denna gång gick det inte utan det blev på faktura.
Går ju inte att få tag på någon mitt i helgen så jag måste ringa idag.
Jag får helt enkelt göra om beställningen så den blir som jag vill ha den.

På tal om denna burk, det är alltså inte den burk som läkaren skrev ut åt mig.
Den burken skulle kosta mig 333 kronor, aningens väl mycket i mitt tycke när jag kan få samma innehåll till billigare pris.
Läkare är ett underligt släkte...dom tänker nog aldrig vad det kostar som dom skriver ut.
Själv vill jag inte lägga mer pengar än nödvändigt på medicin.

Idag har jag  även hunnit köpa Minis julklapp, ett halvårs surf på mobilen.
Så nu är även det gjort.
I helgen la jag in räkningarna så de har oxå gått.
Skönt när allt sånt är tagit om hand så man slipper fundera.
Resten av utgifterna dras per autogiro så det enda jag behöver göra är att se till att det finns pengar på kontot.
Lätt som en plätt och så kan jag leva lugnt en månad till. *L*

I övrigt så finns lite inplanerat denna vecka.
Meningen är att middagsbrudarna ska hinna ses, vi funderar på ett café denna gång.
Tjejen som höll i stafettpinnen hade nog för mycket att göra i December så vi blev inte kallade till träff.
Men ses borde vi göra så allt inte bara fallerar.

Och på Fredag fyller Maxi år så då blir det kalas om hon är ledig.
Får höra med henne vad hon tänkt.
Nyårsafton firar jag nog mol allena, har inga planer för den dagen.
Men det går det med!

Ha nu en bra början på veckan alla fina!

Kramen om!



6 kommentarer:

  1. Låter bra det .

    Ha det gott vännen och GOD FORTSÄTTNING.
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Ja, vardagen kom.Likaså bra det tycker jag. Blir till att åka o handla mat & lite annat idag. Ska även denna veckan till apoteket. Inga planer än för nyårsafton. Äldsta dottern far väl imorgon. Smsade åt väninnan G om dom skulle komma hit på nyårsafton. Ska se nu hur det blir
    Ha en fin tisdag

    Kram,kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, har hunnit varit in till byn en sväng.
      Skönt att vara hemma nu.

      Kram

      Radera
  3. ja jag tycker oxå att det är skönt att det är vardag igen :) nyår blir lugnt hemma :) kram å fin tisdag <3

    SvaraRadera