fredag 16 december 2016

Fredag 16 December 2016...





Då är vi inne på Fredag och helgen närmar sig med stormsteg.
Idag är en bra Fredag för jag får hem min älskade Mini.
Dax för mammavecka igen.
Ska bli så skönt att rå om honom.

Gårdagen då.
Mötet var klocka 10.00, inte 15.00 som sms;et visade.
Handläggaren pratade om den mänskliga faktorn och att jag inte är ensam om att det blir galet.
Så mycket begriper jag med.

Nå det pratades en hel del, alldeles för mycket tycker jag för efter runt 10-15 minuter så började min hjärna stänga ner och jag bara hörde lösryckta meningar.
Handläggaren ska i alla fall skicka nån slags önskan/förfrågan till AF-rehab att dom tar hand om mig.
Dom gör som typ "utredningar" på såna som jag.
Det finns psykolog, arbetsterapeut och socialkonsult tillhanda och man kan komma att träffa alla tre men vid olika tillfällen.
Beror på hur dom väljer att börja.
Och så är det en del väntetid för att få träffa detta gänget så det gick inte att säga när det kan bli.

Det pratades och sas en hel del mer men där är jag inte med.
Minns mest att det diskuterades hur mycket reklam man får nu i juletid.
Det kommer jag ihåg glasklart.
Så jag minns alltså början och slutet av mötet.
Det som hände emellan är en dimma.
Nu hade jag kuratorn med mig så hon antecknade flitigt så hon vet vad som var viktigt i det som sas, därför behöver jag inte minnas allt tänker jag.

Det var skönt att komma hem.
Jag var dyngtrött, la mig men kom mig inte till ro.
Gick upp och värmde en tallrik med mat.
Efter maten så kom jag på att jag skulle baka en chokladtryffelpaj som jag precis sett i en veckotidning så då gjorde jag den.
Får se vad Mini tycker om den.

Snart ska jag bussa in till byn och helghandla lite.
Med betoning på lite för det är inte mycket jag behöver.
Mer mjölk, lite potatis, julmust, en bytta glass och så tänkte jag hämta ut brietårtan jag fått som gåva.

Nej nu får jag ta tag i mig så att jag kommer iväg.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!




8 kommentarer:

  1. Godmorgon! Vad bra att mötet ändå gick bra :) Skönt att få hem Mini! Jag smsade åt äldsta dottern igår att hon måste köpa tågbiljetten så hon hinner få nån.. Hörde på nyheterna att dom går åt fort.Nu ska jag kolla så sonen kommer sej upp. Ska skjutsas om 1 timme till skolan
    Ha en fin fredag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det känns som vanligt härligt att få ha Mini här en vecka.

      Kram

      Radera
  2. Skönt att kuratorn va med och antecknade.
    Tryffelchokladårta, det lät gott.

    Ha en fin fredag! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var bra att kuratorn var med.

      Kram

      Radera
  3. Men oj så fort det gick, tycker du nyss skrev att det är ensam vecka ..usch ja va jobbigt för dig allt det där ..men hoppas allt blir bra i slutänden...låter som du oxå får en fin fredag :) stor kram till dig <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. När jag är inne på Fredagen han kommer så känns det som veckan ändå gått snabbt.
      När jag är mitt i ensamveckan så känns det som att tiden går sakta.

      Kram

      Radera
  4. Förstår att du tyckte att det var skönt att få komma hem:) Hoppas ni får en trevlig helg tillsammans nu:)) Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack det får vi säkert!

      Kram och detsamma till dig!

      Radera