lördag 24 december 2016

God Jul...





Då är dagen alla barn väntat på här.
Alla små barn alltså.
Mina är nog för vuxna idag så jag får nog inte se tindrande ögon.
Men minns när dom var mindre hur otroligt lång December var att vänta på tomten.
Nu har dagarna bara försvunnit uti tomma intet.
Tycker att det nyss var första Advent.

I går höll jag på och småpysslade i köket mest hela dagen lång.
Allt det vegetariska blev gjort.
Jag gjorde glögghallon till ris a´la maltan.
Och så kokade jag gröt både till frukosten och efterrätten.
Mini gjorde mozartkulor.
Så nu har vi lite godis oxå.

Jag stannade inte uppe och vakade in julen, nej jag gick vackert och la mig för jag var helt enkelt skittrött.
Låg och tittade på Kunskapskanalen innan jag somnade.

Å nu sitter jag här igen.
Säger God Jul till mig själv.
Dricker ett glas julmust  för på julafton får man faktiskt dricka läsk tidigt på morgonen om man känner för det.
Å nej jag har inte missat mitt kaffe, det är redan druckit.
Funderar på om jag ska smaka mozartkulorna som Mini gjorde igår för man får äta snask oxå om man vill fast klockan bara är 08.00.
Egentligen får man göra precis vad man vill hela tiden, bra va?

Snart blir det den traditionella julfrukosten.
Mini äter hemkokt risgrynsgröt med kanel och socker och så en härligt god skinkmacka på tunnbröd.
Jag avstår gröten, dricker kaffe och äter skinkmacka.
Jag vill ha grov skånsk senap på skinkan och en klick rödbetssallad.
Då är det precis som det ska vara.

Någon gång efter 15.00 kommer Midi  från jobbet.
Jag antar att vi äter efter Kalle Anka.
Ska bli spännande att se vad Midi tycker om det vegetariska jag gjort.
Hoppas det är gott och att hon gillar det.

Jag har lovat att göra i ordning julmat och skicka med Midi till Maxi så att hon kan få njuta lite oxå.
Hon den stackaren som jobbar både morgon/förmiddag och eftermiddag/kväll idag.
Men det genererar ju lite mer i börsen så det kanske är värt det.

Nu får jag passa på och önska er alla fina en riktigt God Jul!

Kramen om!

9 kommentarer:

  1. God jul min vän ...låter rätt mysigt o visst är det så som du säger denna dagen äts o dricks vad man vill så gör jag med :) sitter här med mitt kaffe o tänt ljus o granen maken sover ännu ...hoppas du blir glad för vad som finns i paketet ;) o hälsa dina barn så gott o ha det bäst stor kram <3 <3 <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Eva, jag blir helt säkert glad för vad som än finns i paketen, bara att få dom gjorde mig glad.

      Kram och ha en mysig dag!

      Radera
  2. Godmorgon! Ja,idag får man ju äta vad man vill :) Funderar på om jag skulle ta en sväng o köpa choklad.......Men vet inte om jag orkar.....
    Här blir det jullunch vid 12 tiden.Kl 18 äter vi julmiddag hos svärföräldrarnas som traditionen är.Nytt inlägg ligger ute nu på min blogg :)
    Ha en God Jul
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Choklad är gott, åk och köp!

      Kram

      Radera
  3. Vi ska också äta risgrynsgröt och skinkmacka till frukost och kidsen kommer hem för vår traditionsenliga frukost - precis som hos dig :)

    Önskar er en god, fin och underbar julhelg!
    Julekramar <3
    Christina

    SvaraRadera
  4. God Jul!
    Javisst är det så att en dag som denna gör man lite som man vill.Och äter vad man vill medans man väntar på tomten =)
    Stor julkram ♥

    SvaraRadera
  5. Intriguing article. I know Im a little late in posting my comment evcen so the article were to the and merely the information I was searching for.
    I cant say i trust all you could mentioned nonetheless it was emphatically fascinating!
    BTWI found your site by having a Google search. Im a frequent visitor for your website
    and can return agan soon.

    SvaraRadera