lördag 31 december 2016

Gott Slut 2016...






...och ett Riktigt Gott Nytt 2017 önskar jag er alla fina!
Då är det dax fira av bara attsingens om det är vad man brukar göra en dag som denna.
Själv kommer jag inte att fira något speciellt.
Det blir mer som en vanlig dag och har jag tur sover jag över tolvslaget så jag slipper höra alla raketer.
Det är något helt otroligt vad folk bränner pengar på Nyårsaftonens raketuppskjutning.
Jag skulle aldrig falla mig in och göra något sådant och har heller aldrig varit någon som frossat i raketer.
Jag tror faktiskt att jag aldrig köpt en endaste raket, sån är jag!

Gårdagen var jättemysig hos Maxi.
Det blev bara finaste Pappelino som hämtade upp mig.
Fästmön mådde inte så bra så hon valde att stanna hemma.
Väl hos Maxi var hon i början väldigt uppstressad, hon hade jobbat till 15 tiden och vi kom vid 17 som avtalat.

Hon har fått så fint i lägenheten och hon hade världens sötaste lilla gran, äkta sådan dom hämtat i stugan.
Å hon var fin som hon alltid är.

Maxi dukade upp fikabröd och smörgåstårta och det måste jag säga, det var bland den godaste smörgåstårta jag någonsin ätit.
Det gjorde hon väldigt bra för hon hade gjort den själv.
Riktigt duktigt tycker jag.

Vi hade trevliga timmar tillsammans alla vi som var där.
Mini var där samt Midi och hennes pojkvän så nu fick både jag och Finaste Pappelino träffa honom oxå.
Han verkar vara en lugn och trygg kille, precis vad hon behöver.
Dom var/är så fina tillsammans.

Nå det blev ett väldigt lyckat firande, vi var mätta och belåtna när vi åkte iväg.
Maxi skulle då duka upp för nästa sittning, hennes far mm.

Jag fick stanna på Kvantum och köpa med mig lite hem som mer mjölk och så.
Mini kommer till mig på Söndag.

Sedan tog jag det lugnt i mitt sköna, varma hem.
Sminkade av mig och såg ett avsnitt av Morden i Midsomer innan jag kröp ner mellan svala lakan.

Ha det nu bäst alla fina!

Kramen om!


12 kommentarer:

  1. Vad härligt det låter :) Ha nu ett fint avslut på året!
    Gott Nytt År!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig dag ni hade igår.
    GOTT NYTT ÅR,
    Kram

    SvaraRadera
  3. Härligt att kalaset blev trevligt för både din dotter som fyllde år och för er som gästade henne.
    Gott Nytt 2017 till dig med =)

    SvaraRadera
  4. Låter som en lyckad dag :) o ett fint kalas ja fira nyår gjorde jag när jag var ung nu blir det god mat med maken o bingolotto sen inte mer älskar morden i Midsomer så bra :) önskar dig ett gott slut o ett bättre gott nytt år 2017 bamsekram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och detsamma till dig.
      Lycka till med Bingolotten!

      Kram

      Radera
  5. vilken lyckad dag ni hade tillsmmans. Kul att få träffa barnen och deras pojkvänner eller flickvänner. Kikar bara in snabbt för att önska dej ett gott slut och ett gott nytt 2017. Kramar från mej

    SvaraRadera
  6. Så trevligt ni hade det! Ha nu en skön nyårsafton med lugn och ro - det ska jag ha! 🌟 Gott Nytt År!/Mormor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här är verkligen lugn och ro.
      Riktigt behagfullt.

      Kram och ha det bäst!

      Radera