fredag 30 december 2016

Hipp, hipp hurra...





...för Maxi som fyller år idag.
Tänk att den jäntan blivit 24 år nu så här i slutet av året.
Datumet var satt till den 26 men se då ville hon inte titta fram.
Den 29 gick vattnet och sen började en mödosam färd för att föda fram henne.
Det var på alla sätt och vis en inte så bra förlossning då barnmorskan hela tiden pratade över huvudet på mig och gjorde mig otrygg.
Nu brukar ju den första förlossningen ofta bli den sämsta och så var det.
Till slut började babyn må dåligt i magen så dom drog ut henne med sugklocka, en vedervärdig upplevelse för mig.
23 timmar tog hon på sig innan dom la henne på min mage, det var den 30 December och klockan visade 17.51.

Jag minns hur omtumlad jag kände mig men där var hon, min söta lilla dotter som skrek jättemycket de första dygnen då hon hade ont i sitt lilla huvud efter sugklockan.
Hon skrek och jag bar och vyssjade.
Men vi lärde känna varandra så sakteliga dom där första skälvande dagarna. 
Å nu är hon vuxen, har sitt eget liv, sköter jobb och ekonomi.
Wow liksom vad åren rinner i väg.

Jag är jättestolt över henne för hon är en ung fantastisk kvinna med massor av empati och rättspatos.
Hon är en underbar dotter och storasyster till Midi och Mini.
Dom har ett otroligt starkt band mellan sig mina tre barn.
Där gäller en för alla, alla för en!

I eftermiddag hämtar min finaste Pappelino med fästmö upp mig för att åka på kalaset Maxi anordnat.
Det ska bli roligt att se lägenheten, där har hänt en hel del sen jag var där senast.

I går så hade jag en lugn och trevlig dag.
Pratade en del i telefonen.
Trivsamma samtal.
Och dagen slutade med att Sconesmannen hämtade upp mig och så åkte vi ner på Max där han bjöd på hamburgare.
Det var faktiskt jättegott.
Kan inte minnas sist jag åt hamburgare ute, måste vara åratal sen.
När hamburgarna var uppätna så skjutsade han hem mig som den gentleman han är och så var den kvällen slut.
Gick och la mig i hygglig tid och låg och kollade på Kunskapskanalen tills jag somnade.


Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

10 kommentarer:

  1. Ett stort Grattis till din dotter!
    Här är det tomt nu då äldsta dottern for igår till Helsingfors....Här blir det ett lugnare nyårsfirande som det ser ut :) Lika bra det då jag har en sämre period just nu!
    Gårdagen blev ju fin en bra dag för dej :)
    Ha en jättebra fredag
    Kramen om

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och nu har jag firat henne ordentligt.

      Kram

      Radera
  2. Grattis till din vackra dotter :) du har fina barn :) <3 låter som en fin dag i går o visst är det gott i bland max är bra ja du jag o mannen är hemma själv skall spela bingolotto så får det bli önskar dig en fin fredag tittar in i morgon oxå så jag önskar inte ännu ;) kram å fin dag <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja mina barn är fina *L*

      Kram

      Radera
  3. Grattis till din dotter! =) Ibland blir det tillfällen då jag kan/har råd att äta ute med barnen. Oftast bli det då på ett Hamburgare ställe som barnen drar ut mig på. Och visst är det skönt för mig att slippa stå vid spisen alla 365 dagar i alla fall.
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo nog är det trevligt att någon gång få slippa matlagning och disk!

      Kram

      Radera
  4. Grattis till dig och dottern din! Hon är fantastiskt vacker!
    Då är våra döttrar nästan jämnåriga, dvs födda samma år 1992. Min dotter fyller 25 år nu i början av januari....tänk vad tiden går fort.

    Hoppas att ni fått en fin dag!
    Kramar Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja hon är vacker både invändigt och utvändigt.

      Aha så du har en -92 du med.
      Kalaset var i alla fall jättetrevligt och dottern hade gjort en grymt god smörgåstårta.

      Kram

      Radera