onsdag 7 december 2016

Igår...





...var jag i stort sett ensam hela dagen.
Mini skulle på byn med Midi efter skolan och kom inte hem förrän strax efter 19.30 tiden.
Tur jag hade mat som bara behövdes värma i mikron.
Men han hade haft en bra och fin eftermiddag med sin syster så det är huvudsaken.

Själv gjorde jag inget vettigt alls.
Försökte dåsa bort några timmar här och där.
Hade ingen riktig lust att vara med.
Såg nån film utan att titta så jag vet egentligen inte vad jag såg på.
Löste i ett korsord.
Spelade några WF ord.
Minimal ansträngning från min sida under hela dagen.
Hade inte orkat något annat heller.

Jag sitter i mitt kök vid laptopen med en mugg kaffe vid sidan om.
Det smakar bra när jag smuttar på den.
Min hjärna lever sitt eget liv.
Det snurrar tankar i den och jag får fram att det mesta handlar om livet.
Vad som är viktigt och vad som är fullkomligt egalt.
Vem som är viktig och vilka jag lika gärna klarar mig utan.
Det finns någon form av likgiltighet i mina tankar.
Jag sitter som fast, kommer inte loss.

Jag har börjat dagdrömma om ett helt annat liv där huvudrollsinnehavaren lever ett märkbart njutningsfyllt liv, där inget fattas, där allt är bekvämt tillrättalagt.
Hon i dagdrömmen är nöjd och hennes liv är komplett på alla sätt och vis. 
Hon visar mig vad som skulle kunnat vara men som på långt när inte är.

Där i dagdrömmen vistas en lycklig kvinna, utan svåra och olösliga problem.
Hon har det gott.
Och hon älskar sitt liv.

På många sätt påminner hon om mig men är äldre och klokare.
Mer smart.
För hon vet hemligheten.
Hon har ett bra liv.

Själv smuttar jag på mitt kaffe och suckar över att knät som blev så överansträngd i Måndags fortfarande ömmar och värker.
Jag får lov att ta värktabletter för att stå ut.
Det blir som en påminnelse om allt som gnager, tär och stjäl energi.
Men det borde väl gett sig på någon vecka till.
Jag ska inte ut på några långa vandringar som jag vet idag i alla fall.

På Fredag ska jag till Kvantum en snabbis och hämta ut månadens lilla gåva, en brieost på 500 gram.
Får passa på då och köpa hem mjölk så jag har till mitt kaffe i helgen.

Men det är inte idag.
Idag är en helt annan dag.
Jag fortsätter den inslagna riktningen, vilar för att läka.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!





10 kommentarer:

  1. Godmorgon!
    Hoppas att onsdagen blir bra ! Jag ska efter kl 10 till laboratoriet frö urinprov.Får ringa senare idag då
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas det gick bra för dig!

      Kram

      Radera
    2. Det första provet visade inget....efter kl 14 idag ska jag ringa på nytt, då har det varit på odling.Visar inte det heller så måste jag hämta en burk o ta morgonurin genast då jag vaknar. Då är det värre.....

      Radera
    3. Vad jobbigt att ha såna besvär.
      Själv har jag aldrig haft en endaste urinvägsinfektion och det är jag jätteglad för.
      Hoppas du får hjälp och blir av med det.

      Kram, kram

      Radera
  2. Låter inte som den bästa dagen för dig, men jag hoppas det blir bättre, den där brie osten fick jag med, :) trevligt med överraskningar ibland :) min gamla väninna somnade in i går o det var ledsamt :( ta hand om dig o knät vila vila stor kram till dig <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så ledsen för din skull, alltid tråkigt när någon går vidare allt för tidigt!

      Kram

      Radera
  3. Vad i livet är viktigt och vad är inte..? det är frågan.? Inget annat än familjen och såklart hälsan tycker jag är viktigast.Att alla mår bra. Men tyvärr är det inte alltid så heller....men då är familjemedlemmarna extra viktiga när det händer nåt ledsamt. Så har det varit för mig i några veckor nu. Det är inget vidare...så man njuter med alla dar som är positiva. Man vet aldrig när det vänder...sköt om dej och vila dej hel igen. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack kära du och visst har du rätt i att familjen är viktigast.
      Har för mycket oflyt just nu och sen ett bra tag tillbaka så då rasar jag.

      Kram

      Radera
  4. Ja det är verkligen a och o med läkarna. Jag och min överläkare har försökt hitta rätta mediciner och doser och gått igenom ett helt apotek känns det som, men äntligen kan jag må lite bättre än förr, inte alltid känna som att jag ska dö dagligen och kunna sova mer än innan, då kunde jag vara uppe över 36 timmar med mera.. Varför ändra doserna just nu då, det gör jag när jag är stabil nog..

    Härligt att ha på en film i bakgrunden, kan vara lite avslappnande :)

    Om du vill får du gärna möta mig i en match på wf eller om du spelar något annat med för den delen! Hoppas du har en härlig onsdag! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag har lättare att slappna av med lite lagom högt bakgrundssorl.

      Kram

      Radera