måndag 19 december 2016

Inte mycket bevänt...






...med den här damen.
Fortfarande megaförkyld.
Hostar som en galning, nyser, fryser, svettas om vart annat, fryser så hela kroppen skakar så in i vassen,  nästan som krampar.
Kan man få kroppskramp av väldigt hög feber?

Nåväl min plats var i sängen näst intill hela dagen i går med.
Jag var ju tvungen att kliva upp och skiva skinksteken samt göra såsen.
Lät buljongen från lergrytan koka ner tills det var ungefär hälften kvar, silade bort det göriga i buljongen (lök, vitlök, lagerblad, kryddor osv) och kokade ihop en sås.
Till det blev det sallad, kokt potatis, svartvinbärsgelé samt julmust.

Var det då gott?
Nä det tycker inte jag för jag kände ingen smak alls, inte ens vitlöken från skinksteken.
Helt värdelöst alltså.
Men sonen sa att det var dögott, han tog t.o.m om så jag får tro att mina smaklökar drabbats av den här förkylningen med.

Just nu har jag arbetande män i min lägenhet.
Dom håller på att byta balkongdörren.
Det låter kan jag tillägga.
Hoppas att dom är klar snart så att jag kan lägga mig igen.
Jag orkar inte sitta uppe.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!


2 kommentarer:

  1. Usch stackare här är det oxå snorigt o hostigt ja att ha hantverkare är inte skoj alls när man helst vill ligga i sängen :) hoppas dom är klara snabbt o krya på dig jag har varit dålig 1,5 v o smakar inget ännu :( kramen <3

    SvaraRadera