torsdag 22 december 2016

Jag är fortfarande INTE helt säker på...





...att jag kommer att få min lön/avgångsvederlag i morgon.
Var nyss in på banken och där visas ingenting, inga inkommande penningar.
Nu vet jag att min bank kan vara lite sisådär när det kommer till att i god tid visa att det är pengar på väg in.
Maximalt dagen innan kan jag se och det är det nu.
Fast det har hänt att det blivit eftermiddag innan jag kunnat se.
Så jag är lika vis som jag var igår.
Kan jag inte så något mitt på dagen är jag tvungen att ringa men jag hoppas att jag slipper.

Ja, ja ännu något att oro sig för ytterligare en stund.

I går då, hände det något särskilt?
Jo ja visst.
Jag fick besök av Beda.
Den virvelvinden satt över sin lunch här.
Som alltid är det ett mäktigt skådespel.
Jag var nog ovanligt lugn då jag inte var kurant men hon blommade ut som alltid. 
Mycket trevlig timme.
Fick skratta.

Efter besöket så försökte jag mig på en siesta men det gick inte alls det.
Trots att jag inget sovit under natten.
Helt galet.
Fick hålla mig vaken resten av dagen.

Mini kom hem efter 17 tiden någon gång.
Då ville han äta.
Rabblade upp lite olika rätter han kunde välja på.
Han valde varma smörgåsar som jag gjorde i ordning åt honom.
Satt och höll honom sällskap vid bordet när han åt.
Han pratade om sitt nya Wii U såklart.
Packade upp den så jag fick se underverket.
Jag la in vissa oh och passande åh under demonstrationen.
Lycklig är den pojken.
Ni skulle sett hans min.
Mycket belåten var den.

Idag blir jag ensam igen.
Mini ska till sin far för där ska dom fira Lilla Julafton i eftermiddag/kväll.
Det blir ju trevligt för barnen.

Mini kommer inte tillbaka till mig förrän i morgon.
Så jag blir solo som sagt.
Vad jag ska hitta på?
Så lite som möjligt.
Jag håller på att ladda inför morgondagen.
Tänkte mig handla tidig morgon och sen måste jag en snabbis in till byn och gå på apoteket.
Jag skrev handlingslistan igår.
Den är inte så förskräckligt lång, lite lagom sådär.

Nu mer kaffe.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!


12 kommentarer:

  1. Låter lagom av nåt bra skall mini va hos dig 24? hoppas verkligen att du får pengar för annars är det för jävligt vem skall vara utan lön liksom?? hoppas dagen blir bra för dig kramen <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Mini är hos mig på självaste julaftonen (är egentligen pappavecka) men han åker den 25.

      Dagen har flutit på bra än så länge.

      Kram

      Radera
  2. Jag hoppas verkligen att du får in pengar imorgon.Jobbigt att vara utan pengar!
    Idag ska det handlas i samband med att vi ska hämta sonen då han haft körlektion
    Ha en så bra dag du kan

    Kram,kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har löst sig med pengarna, tack och lov.
      Nu behöver jag inte fundera över det mer.

      Kram

      Radera
    2. Vad bra :
      Ha nu en trevlig kväll
      Kram

      Radera
  3. På min bank brukar inkommande pengar (som ska utbetalas dagen efter) synas på eftermiddagen om de betalas ut dagen efter.
    Julkram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi kom på att detta är en direktbetalning så den syns inte alls innan, helt plötsligt är pengarna bara där.

      Kram

      Radera
  4. Tänk om det vore pengar som dom själva skulle ha...då skulle dom finnas på kontot direkt. Man kan bli lite less faktiskt! Kanske lika bra att du får vila upp dej lite innan sonen kommer tillbaka. Ta hand om dej. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nå jag tycker att min löneadministratör gjorde sitt bästa för att det skulle blir så bra som möjligt på lättast sätt.
      Å pengarna har kommit in så det löste sig verkligen.

      Kram

      Radera
  5. Sv: Det är så sant! Man blir helt slut, oavsett man har haft kul eller inte.. Men det är ju mer positivt att bli slut av att ha gjort saker, än att bara ha legat i sängen! :)

    Hoppas din lön kommer in så du inte blir utan pengar! Kram

    SvaraRadera
  6. Det har varit ganska mycket tjat om att vi ska ha en vit jul. En vit jul som inte menas snö utan alkoholfri jul. Å det tycker jag självklart är bra. Men det är inte heller något som jag upplever som ett problem i min familj. Vi nöjer oss lika väl med julmust som något annat. Även om jag gärna dricker lite vin eller en snaps till sillen. Shit jag tycker jag framstår som en alkoholist hur jag än formulerar mig. Men alla som känner mig vet att så inte är fallet.

    Något som jag upplever som ett större problem är mobiltelefonen. Den däremot tycker jag är en grej som INTE hör hemma på julafton!!!! Julafton ska firas med närvaro!!! Därför kommer jag att checka ut från cybervärlden kl 15.00 när Kalle Anka börjar och låta min mobil sova fram tills att julafton är över!!!

    Jag ska fira julen med mina nära och kära!!!

    Vem är med mig på detta???

    Min bloggadress: http://hemmamammafru.bloggplatsen.se

    SvaraRadera