fredag 9 december 2016

Jag har en dröm...





...och den lyder så enkelt som att jag önskar att jag någon gång kunde sova till kl 10.00.
En riktig sovmorgon.
Utan att ha varit vaken större delen av natten.
Jag tror jag ska skriva ned den önskan i tomtens önskelista.
Vem vet, jag kanske får mig en ordentlig sovmorgon någon gång.

I går ringde en gammal vän till mig.
Inte gammal enligt åldern men vi har känt varandra sen vi var 11 år.
Alltid mysigt att prata bort en stund.
Samtalet handlade om allt, fylla 50, döden, måleri, mående, resor och tja allt du kan tänka dig.
Det var härligt och mysigt.

Efter samtalet var jag redo för en liten siesta och jag lyckades pricka in en sån.
Jag sov inte länge men fullt tillräckligt så att jag skulle orka laga middag.
Jag baconlindade kycklinginnerfilé som jag bakade i ugnen.
Så kokade jag pastafjärilar och så gjorde jag en härlig sallad med en massa olika goda grönsaker i.
Till det en hemgjord vitlökssås.
Det var så smarrigt.
Både jag och Mini var jättemätta efter maten.

Jag diskade undan och så åt vi något sött så var den dagens middag över.

Idag äter Mini sin sista frukost hos mig för den här gången.
Jag har dukat fram den och tänt ljusen på köksbordet.
Han kommer tillbaka senare i eftermiddag för att hämta sina saker och så försvinner han till sin pappavecka.

Så helgen blir ensam men jag får väl försöka hitta något att ödsla min tid på.
Jag kan ju alltid hoppas att jag får lust att måla.
Ska gå genom Vedic Art principerna och se om jag kommer igång.
Sen vet man aldrig vad som kan hända.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

11 kommentarer:

  1. Låter mysigt men blir tomt förstår jag, ja du en sovmorgon utan att vakna hade inte varit dumt alls :) här blir det en lugn dag vila bara! jag pratade oxå med en väninna igår kväll :) mysigt ha en fin dag kramen <3

    SvaraRadera
  2. Såå bra att du fick sova :) Men vilken dröm.....Härligt med telefonsamtal :) Var på lunchdejt med bästa väninnan igår ,mysigt <3
    Har hunnit med att skjutsa sonen till skolan o laboratoriet...nu ska jag dammsuga här! Sen matdags o så o handla mat....
    Ha en fin fredag
    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa,lunchdejt är alltid trevligt :) Speciellt med bästa väninnan :)

      Radera
  3. Hej! Jag vill bara tipsa dig om att lucka 9 i min julkalender nu är öppen :) I dagens lucka kan du vinna tandblekningskitet "Ultimate" från White One som innehåller allt du behöver för att få et vitare leende! Låter detta som något för dig? Klicka då på länken nedan för att vara med och tävla :)
    http://martinaolsson.myshowroom.se/64036/julkalender-lucka-9-5/
    (en ny lucka öppnas varje dag klockan 11.00 t.o.m. den 24:e december)

    SvaraRadera
  4. Jag önskar också att jag kunde sova länge på mornarna. Det skulle vara så skönt!
    Du får hoppas att helgen och veckan som kommer går fort för dig så att du kan ha mamma vecka igen:) Ha en trevlig Fredag! Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst skulle det vara ljuvligt!

      Kram

      Radera
  5. Vedic Art - det där var jag tvungen att googla för att förstå, så tack för nya kunskaper. Håller tummarna för att inspirationen faller på och du målar som i trans...Längtar själv efter den känslan just nu, när man bara kan låta sig slukas upp av måleriet.

    Kram Och fin helg!
    Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gick en kurs i Vedic Art för några år sedan.
      Jag håller oxå tummarna för att inspirationen kommer till mig för jag skulle behöva måla.

      Kram

      Radera