fredag 2 december 2016

Jämarns...





...vilken värk jag haft i knäet inatt.
Tydligen var jag för på igår.
Under förmiddagen gick jag bort till närmsta affären för att köpa mer mjölk då jag får hem Mini idag.
Egentligen är den turen inte lång, bara strax över 2 kilometer men knäet mådde inte så bra av det och så hade jag glömt dra på stödförbandet innan jag gick, inte bra alls.
Å så var det ju kalas för min fantastiska dotter och där var det en massa trappor att gå upp och ner för.
Jag måste ha ansträngt det för mycket helt enkelt och somliga straffar Gud direkt...brukar jag säga!

Kalaset då var jättefint.
Ni ser på fotot att jag gjort mig lite kalasfin.
Ansträngt mig en smula med mig  själv.
Ibland behövs det fotobevis...hihi

Vi bjöds på hembakat som hon och syster yster Maxi bakat.
Mycket gott.
Och så fick vi en vegetarisk smörgåstårta som var himmelskt god.
Vi gick runt och tittade i lägenheten och där är så smakfullt och fint.
Hon har god smak tösen min.
Finaste Pappelino var helt tagen utav hur fin lägenhet Midi har. 
Jag förstår verkligen att hon trivs där.
Mitt hem är min borg liksom.

Jag pratade med Midi senare under kvällen och hon var helnöjd över sin dag.
Härligt att höra!

I går fick jag då äntligen remissen för provtagningen så idag ska jag ringa och boka in en tid för den.
Hoppas att jag kan få komma på Måndag då jag ska till kuratorn under förmiddagen.
Känns skönt att kunna göra det då jag har andra åtaganden i byn i stället för att åka in enkom bara för den.   
Jag ska även ner på Claes Olsson för julklappen jag skulle köpt i Fredags har kommit.

Nå det är nästa veckas bekymmer, idag är det en sån där braig Fredag för jag får hem min käraste Mini, dax för mammavecka igen.
Ska bli så mysigt att ha honom hos mig.
Få till lite liv här hemma.
Å så är jag nyfiken att se honom live då Maxi blekte hans hår i helgen som var.
Har sett på bild men vill även se IRL.

Nu ska jag fortsätta min morgon med mer kaffe.
Och klockan 08.00 ringer jag Hälsocentralen för här ska bokas tid.

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!





  




8 kommentarer:

  1. Godmorgon! Såå fin du är :) Härligt att kalaset var bra :) Och vad skönt att MINI kommer! Här blir det också liv i luckan i helgen! På söndagen kommer äldsta dottern o hennes flickvän, så kommer också svägerskan med sina 2 tonårssöner..här blir det fullt hus!
    Ha en fin fredag

    Kram,kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja kalaset blev fint och Midi var nöjd.
      Vilken härlig helg du har framför dig, skönt att få hem dotter och flickvän.

      Kram

      Radera
  2. Grattis till din dotter i efterskott. Åren går vansinnigt fort när barnen är små och vips så är de vuxna och flyger ut ur boet. Bägge mina döttrar fyller år i December.
    Trevligt och mysigt att du har mammavecka igen.
    Fredagskram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja åren går fort.
      Bägge mina döttrar fyller oxå i December.
      Midi den 1 och Maxi den 30.

      Kram

      Radera
  3. Jätte fin är du :) och va roligt att läsa att du haft det bra, och förstår att du får en mysig helg nu :) trist med ditt knä hoppas det ger med sig ...stor kram å fin kväll <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, nu myser jag då Mini är hos mig!

      Kram

      Radera
  4. Hoppas det lättat i knät nu, aldrig kul att ha smärta!! :/

    Hoppas helgen blir toppen för dig! kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Knät blir väl bättre så småningom.

      Kram

      Radera