lördag 3 december 2016

Lördag 3 December 2016...






Dagarna går och vi står snart inne i ett nytt år.
Men det är inte riktigt än så jag väntar med att skåla in det nya året tills det är dags för det.

I går så tog jag hand om en del samtal jag var tvungen att ringa.
Hälsocentralen först så nu har jag en tid inbokad tidig Måndagsmorgon.
Så ringde jag facket för att kolla upp en sak.
Slutligen ringde jag kommunens löneenhet så jag får hemskickat ett arbetsgivarintyg.
Dessutom fick jag kallelse till ny tid hos handläggaren på AF (15/12).
Å bara för att jag var i farten så skickade jag in aktivitetsrapporten för november månad.
Det är mycket man måste komma ihåg att göra ibland.

Efter det komma-ihåg passet var jag alldeles virrig men bestämde att jag gjort det jag skulle göra. 

Sov en siesta innan lunch, blev så himla trött efter ringandet och fixandet.
Det var gudomligt skönt.

Och sen rullade dagen på tills Mini äntligen kom till mig.
Jag gjorde en enkel middag, pommes i ugnen och ostwurst (mycket god korv) och till det en härlig sallad.
Så åt vi efterrätt och så diskade jag undan.

Mini tog fram datorn och så gick vi genom en engelskauppgift han skulle lämna in.
Jag blir bara så imponerad av den pojken.
Han är jätteduktig på språk och att höra honom prata engelska är som ljuvaste honung i öronen.
Jag skulle kunna sitta och höra honom prata/läsa engelska en hel kväll och inte tröttna.

Cool ser han oxå ut sen blonderingen.
Han passar jättebra i det.

Kvällen blev inte så sen för mig, innan 22 låg jag i sängen.
Tittade på några program på kunskapskanalen innan jag somnade och har sovit ånyo en hygglig natt.
Lite bök med att knäet skulle ligga bra bara innan jag somnade men förutom det.
Med sömntabletterna jag fick utskrivet så fungerar sömnen lite bättre än den gjort i höst.
Däremot känner jag mig aldrig pigg och utvilad när jag vaknar.
Det dröjer nog innan den känslan infinner sig om den någonsin gör det.
Men jag är glad när jag får sova, kanske inte superbra nätter men bättre än dåliga nätter.
Allt är bättre än ingenting när det kommer till sömn.

Idag ska vi ta oss en lugn dag.
Mini har fysikprov till veckan så han måste varva avkoppling med att plugga.
Tycker synd om honom, han behöver vara helt ledig.

Idag ska jag grädda våfflor och till det blir det vispad grädde och drottningsylt.
Det var väldigt länge sedan vi åt det sist.
Först ska vi givetvis äta vår goda helgfrukost tillsammans.
Men det dröjer än många timmar.
Jag ska koka ägg och duka upp ett vackert och smarrigt frukostbord.
Framemot 10-10.30 ska jag se om Mini vaknat.

Nu blir det en mugg kaffe till så kanske kroppen vaknar till liv.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!







8 kommentarer:

  1. Godmorgon!Skönt att du fått sova nu ! Här har det kommit en massa snö nu.Vi ska o handla idag samt på bio o mat.....blev ju inte av igår,det snöade hela eftermiddagen o blåste. Så vi var hemma igårkväll
    Ha en fin lördag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha en trevlig kväll tillsammans.

      Kram

      Radera
  2. Bra att få saker gjorda tycker jag, vilket fack är du med i ? kan du inte få ersättning där? afa har du fått där? finns en sjö av saker man inte vet, låter ändå som du har det skönt nu då mini är där :) inte heller så konstigt :) ha nu en fin lördag o mys på kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är skönt att Mini är här.
      Har inte varit med i facket tillräckligt länge så jag får bara grundersättningen men inte förrän avgångsvederlaget upphört.

      Kram

      Radera
  3. Veckan som kommer har min yngsta dotter tre prov (spanska, biologi, historia) Hon har dessutom matteläxa och svenskaläxa. Så det är ingen rast ingen ro för henne eller för mig heller som förhör henne och ser till att hon tränar på alla läxor och prov hon skall ha.
    Blir det för mycket åtagande( att jag måste ringa, ha möten, komma ihåg och dylikt) för mig på en och samma dag blir det mest potatismos i huvudet på mig. Och jag blir helt utslagen.
    Ha en trevlig Lördag.
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är mycket som ska presteras i skolan.

      Kram

      Radera
  4. Vad fint med julstjärnorna! Är det ditt fönster?
    Hoppas att ni fick en fin frukoststund tillsammans.
    Hos mig är det ok, lite segt men ok ändå...

    Ha en fin advent!
    Kramar Christina <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är det stora fönstret i mitt vardagsrum.
      Frukosten var ljuvlig som alltid när jag har min son här.

      Bra att det är okej med dig!
      Kram

      Radera