lördag 10 december 2016

Lördagsmorgon...





Klockan tickar hastigt vidare från att ha varit mycket tidig morgon till en normal sådan.
Jag sitter som vanligt i köket.
Kaffemuggen står bredvid.
Det är en helt ny dag som ligger öppen för mig.
Vad jag ska göra vet jag inte ännu.

Det är ju det här med målandet som jag skulle vilja komma igång med igen.
Men det är en del av mig som är segare än segast när jag tänker på det.
Den del av hjärnan som vill göra snyggt, den del jag i detta fall inte vill ha med att göra.
Jag tror jag måste ta fram principerna för Vedic Art och köra på avslappningsövningen och se om hjärnan ger med sig.
Vem vet, det kanske fungerar?

Det är det enda vettiga jag kan komma på för den här dagen.
Helst av allt vill jag bara lägga mig i sängen och stirra i taket.
Jag har en molande huvudvärk, varför vet jag inte.
Men en tablett kanske ger lindring.

Igår så gjorde jag väl inte så mycket vettigt heller.
Vek ihop tvätten jag tvättade i Torsdags.

Mini kom förbi för en kort stund och packade ihop sitt rum.
Så nu har han pappavecka och jag sitter ensam här.
Ensamhet i sig är inte farligt, jag trivs vanligen alldeles utmärkt med att vara mol allena men just denna helg så känns det lite kympigt.
Det vill sig inte riktigt inombords.

Jag pratade med finaste Pappelino en kort stund igår men vi fick avbryta då det ringde på dörren.
Utanför stod han som ska byta balkongdörren samt fixa låset till inglasningen som blåste sönder tidigare i höst.
Balkongdörren har tydligen försvunnit efter att den blev beställd.
Får se vad jag får för något insatt i stället för den tänkta dörren.
Nästa vecka skulle dom mest troligtvis hit och fixa det som ska göras.

Senare under kvällen ringde Sconesmannen så vi pratade bort en lång stund.
Det var ett trevligt samtal även om vissa saker jag skrattade åt var sjuka  och borde inte skrattats åt.
Men det kan vara framförandet som gjorde det mindre roliga mer roligt.
Vi pratade fram tills det var dax att natta mig.

Inte iddes jag sitta uppe som ett fån bara för att det var Fredagskväll och hela Svenska Folket myste..hihi
Jag la mig i sängen och tittade på Kunskapskanalen.
Där var en del intressanta program.
Kanske inte urmysigt men gott ändå.

Nu ska jag fortsätta denna dagen med mer kaffe!
Och så ska jag slänga ut sängkläderna på altanen så att dom får vädras riktigt innan jag renbäddar min säng...om inte annat så får det mig att längta tills ikväll.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!


10 kommentarer:

  1. God morgon! Att släppa kontrollen när man målar brukar fungera bra... lår målandet bli vad det blir. Använd färger och former som du gillar och tänk att det viktigaste är att du får en stund då du mår bra. Ofta blir resultatet bra då.

    Hoppas att du får en underbar och färgglad dag!
    Amaylliskram! Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ju just det man måste göra, släppa kontrollen.
      Får se om det blir så idag.
      Känner mig mest bara trött, klev upp väldigt tidigt i morse.

      Kram och ha en fin dag!

      Radera
  2. God morgon vännen ...hoppas du kan komma igång med ditt målande, det är ju ett uttryck för vad man känner så nog så bra...låter bra att få dörren fixad, och samtal ja det är oxå mysigt här regnar o blåser det så jag kan inte lägga ut mina sängkläder idag men dock blir det rena alla fall :) ha en fin lördag kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hoppas jag med.
      Ser fram emot att få den nya dörren så det inte drar så hysteriskt som det gör nu.

      Kram och ha en fin dag!

      Radera
  3. Godmorgon finaste du ! Dagens inlägg ligger ute nu..blev lite senare då jag haft sovmorgon! Hoppas att lördagen blir bra o att du kommer igång med målandet

    Kram,kram

    SvaraRadera
  4. Bara du sätter igång att måla lär du nog finna den där sköna känslan i att måla och tycka att det är kul att måla igen.
    Hoppas vi här på bloggen även får se din/dina alster du skapar i fall du tar och målar i helgen "ler"
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nåt målande har det inte blivit idag.
      Sängen lockade för starkt.
      Det har varit en skitdag men nya tag i morgon.

      Kram

      Radera
  5. Hej! Jag vill bara tipsa om att lucka 10 i min julkalender nu är öppen :) I dagens lucka kan du vinna en valfri vara till ett värde av max 300kr från Uffes Saker och Ting! Dom har verkligen mycket bra julklappar på deras hemsida, så det är ett tips :) Låter detta som någonting för dig? Klicka då på länken nedan för att vara med och tävla!
    http://martinaolsson.myshowroom.se/63880/julkalender-lucka-10-5/
    (en ny lucka öppnas varje dag klockan 11.00 t.o.m. den 24:e december)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack men är inte så värst intresserad av tävlingar!

      Kram

      Radera