tisdag 20 december 2016

Mon djö...





...tar allt strulande någonsin slut?
Såg i helgen att jag inte skulle få utbetalt någon lön den 23 som varit sagt.
Jag tänkte väl mer så att det inte hunnit synas.
Gick in på kommunens sida där vi har dessa uppgifter som löner, scheman osv.
Då kom jag inte in.
Jag hade inte behörighet till den sidan heller.
Försökte ringa kvinnan på löneenheten men lyckades inte få tag på henne på hela dagen.

Testar i morse men det blev likadant, jag har ingen behörighet till dessa sidor.
Ringer löne men får inte tag på kvinnan, låter samtalet gå till växeln och ber att få prata med en likvärdig person.
Får prata med en kvinna som inte kan hjälpa mig men hon ser min löneadministratör komma gående i korridoren så vi lägger på och hon går och pratar med henne.

Alldeles nyss ringde kvinnan från löne.
Hon ville bara säga att det blivit en miss med min utbetalning (alltså den blev inte gjord) men de ska försöka lösa det så att jag får mina pengar i tid eller något liknande.
Hon är lite svävande men vet väl inte riktigt vad hon ska säga då dom är i sk undersökningsfas just nu men hon sa att det ska lösa sig.

Så ringer hon igen och vill ha mitt bankkontonummer så dom gör en direktutbetalning dit.
Så jag ska då säga mitt kontonummer och så blev det helt tomt i huvudet så vi fick avbryta så att jag kan kolla upp det.
Hon ska höra av sig på en stund igen.

Nå detta var ju ett strul som löste sig.
Men ponera att jag tagit för givet att det skulle fungera, åkt i väg för att julhandla på Fredag och så har jag inte haft några pengar på mitt konto.
Då hade det varit omöjligt att fixa till och min jul hade blivit bedrövlig.

Det känns som att jag har en jäkla otur när det kommer till den mänskliga faktorn för det är ju den som alltid felar.
Jag måste dock ge en stor eloge till min kvinna på löneenheten som löste detta med sin högre chef och såg till att jag får min utbetalning, även om missen var deras.

I övrigt är jag lika förkyld men hoppas att det ger med sig snart.
Är ganska trött på vakennätter med feber, frossa och så denna gräsliga hosta.

Nu ska jag prova att dricka en mugg kaffe, har inte gjort det sen i Lördagsmorgon.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!


12 kommentarer:

  1. Godmorgon! Ja, domdär pengarna.Tur att dom kommer :) En lite jobbigare dag här.Men det ska nog gå ändå :)
    Krya på dej o ha en fin tisdag
    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tur att jag varit så observant för annars hade jag inga pengar fått innan jul.

      Kram och hoppas din dag gått bra!

      Radera
  2. Tur att det löste sig så snabbt så att du fick dina pengar. Det ä dock inte okey att det ska bli mänskligt fel så att den rätt till utbetalning som du ska ha kommer på avvägar. Du har verkligen fått kolla upp än det ena än det andra så saker och ting blir rätt för dig de här senaste månaderna.
    Jag har väl själv lite då och då genom åren fått hålla en extra koll så folk/myndigheter och dylikt gör rätt så att det blir rätt för mig. Och det är energikrävande att hålla koll, ringa runt, och i slutändan få det man har rätt till.
    Julkram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och enbart för att jag själv märkte att något var galet.
      Tro när kommunen kommit på det?
      Knappast innan jul i alla fall.
      Du har så rätt, det är väldigt energikrävande att ha koll på allt även det man borde slippa ha koll på (andras arbeten).

      Kram

      Radera
  3. Men oj va trist men så skönt att det löste sig, puh har du inte fått nåt kort av mig ännu?? ja just julhelgen är ju speciell så det var snällt att hon fixade det för dig ..annars skam ..hoppas kaffet smakade o din dag blir ok krya på dig & en stor kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Denna dag har faktiskt varit bättre så jag hoppas det går åt rätt håll nu.

      Kram

      Radera
  4. Så skönt att det löste sig! Hoppas du har en bra tisdag! Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen skönt, en sak mindre att fundera över.

      Kram

      Radera
  5. Hej! Jag vill bara tipsa dig om att lucka 20 i min julkalender nu är öppen :) I dagens lucka kan du vinna en flaska med 100ml utav den exklusiva håroljan "Moroccan Argan Oil Serum" från White One! Låter detta som något för dig? Klicka då på länken nedan för att vara med och tävla :)
    http://martinaolsson.myshowroom.se/64290/julkalender-lucka-20-5/
    (en ny lucka öppnas varje dag klockan 11.00 t.o.m. den 24:e december)

    SvaraRadera
  6. Hej där...har varit lite frånvarande på grund av förberedelser för mitt glöggmingel...haha...sånt tar tid för mig. Har varit inne förut och läst men inte orkat kommentera...allt tar energi, jag tror du förstår mig. Men så ser jag nu att du är stormförkyld. Usch...hoppas det lättar snart. Inget kul, energin blir ju ännu mindre då också.
    Men tar det aldrig slut för dig med dessa myndigheter! Jisses vad de strular och har sig. Är de för få så de klarar inte av att hinna med? Trist.
    Tur i alla fall att det ordnade sig med pengar. De måste man ju liksom ha även om man ibland önskade att man slapp.
    Ha en bra dag, hoppas du hostar mindre och att snuvan ger med sig. Stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror det går troll i allt som händer mig, vilket är mycket irriterande och konstigt, det borde ha ett slut någonstans och det snart.
      Fint att du haft ditt glöggmingel och att det gick bra.

      Hur man skriver, läser eller kommenterar andras bloggar blir som man känner för, emellanåt läser man och kommenterar massor av bloggar och emellanåt finns energin inte där, så det kommer och går, inget du behöver ursäkta dig för.

      Kram

      Radera
  7. Det är verkligen trist när inte lönen fungerar. Min banksida har inte heller fungerat dom här dagarna. Hoppas allt löser sig för dej och att du får bli lite friskare innan julafton. Sköt om dej vännen. Kram

    SvaraRadera