torsdag 15 december 2016

Möte...



Lånad bild


Ja då är dagen för mötet med handläggaren på AF här.
Vi ska tydligen planera framtiden eller något sådant.
Min kurator ska sitta med på mötet.
Som stöd eller se till så att jag inte blir överkörd.
Har ännu inte bildat någon uppfattning om min nya handläggare.
Vet inte hur hon är som människa rent professionellt alltså.
Jag hoppas att hon inte är lika illa som den där människan jag hade då jag skulle rehabiliteras som bara var intresserad av hur hårt dom kunde pressa mig innan det blev skadligt för mitt liv.
Å jodå hon lyckades pressa mig så hårt att jag återigen kraschade.
Så jag har inte så god erfarenhet av människor på AF.

I går fick jag en sms påminnelse från AF om mötet idag.
Och det gjorde mig återigen väldigt förvirrad.
Det stod nämligen att mötet skulle vara kl 15.00.
Jag fick leta upp kallelsen och gå ut på mejlen där handläggaren skrivit den rätta dagen.
Å där stod 10.00.
Som jag trodde innan.
Varför gör systemet såhär, liksom bara gissar en tid, eller?
Jag gissar på att kl 10.00 ska vara den rätta tiden.

I går så gjorde jag faktiskt lite nytta här.
Jag vek ihop mina sängkläder som torkat.
Så rev jag ur Minis sängkläder och gick ner i källaren direkt och startade maskinen.
Så renbädda jag hans säng.
Hämtade tvätten och hängde den.
Och så hittade jag två blusar som är Midis som hon nog glömt kvar här.
Det var såna blusar som tvättas för hand så det gjorde jag.
Nu kan hon ta med sig dom nästa gång hon kommer hit.

Efter det så rasade jag ihop.
Det blev en siesta.

Under kvällen så tog jag det bara lugnt.
La mig ganska så tidigt för det var några intressanta program på Kunskapskanalen jag ville se.
Då är det lika så gott att göra kväll innan så jag kan somna när jag väl gör det.

Och idag är det Torsdag.
Jag hade ställt mobilen för säkerhetens skull, så att jag inte skulle översova mig.
Som om jag någonsin gör det!
Var vaken långt innan mobilen ringde, låg och väntade på signalen, då först klev jag upp.
Så nu sitter jag här med min kära gula mugg ljuvligt goda kaffe.
Dagen har startat och jag med den.

Jag har två timmar kvar innan jag måste gå till bussen.
Det är -7 grader ute så det blir ingen skön promenad.

Längtar redan hem igen!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

8 kommentarer:

  1. Godmorgon! Ja,konstigt med tiderna. Här blir det lakanbyte idag o lite städning.Städar bättre i nästa vecka..Här har vi -2 grader o så står det att det känns som -6
    Hoppas att det går bra på mötet
    Ha en så bra dag du kan

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är skönt att mötet är gjort nu, får vila nån månad eller så nu.

      Kram

      Radera
  2. Hoppas att det går bra för dig hos AF idag. Lycka till!
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gick bra men jisses så trött jag känner mig.

      Kram

      Radera
  3. Ja du man skall hålla koll på allt, trist att det blir så. Usch va tidigt jag sover som en prinsessa sen jag tar kokolana för min hosta bättre än atarax he he inte klokt!! hoppas dom får fason på mötet o det blir nåt bra för dig ..ja människor som jobbar med sådant borde vara mjuka o mänskliga vilket dem inte är alltid ..lycka till kramen <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man ska tydligen hålla koll på allt.
      Skönt att du får sova.

      Kram

      Radera
  4. HEJ! jag hittar inte din adress snälla skicka den igen kramen <3

    SvaraRadera
  5. skicka till mig på goldheart63@hotmail.com

    SvaraRadera