tisdag 6 december 2016

Ny dag, nya tag, eller så lägger jag mig igen...





Klockan är inte så mycket.
Jag kan inte sova.
Så jag önskar mig en endaste riktig sovmorgon.
Tänk att kunna sova till 10-11 snåret någon gång.
Det önskar jag att jag finge göra.

Men idag är en bättre dag än igår.
Jag har mitt kaffe i en mugg bredvid mig.
Bara det räddar dagen.
En ljuvligt god mugg kaffe såhär på morgonkvisten.
Underbart.

Idag händer inte så mycket hos mig.
Egentligen har jag tänkt att göra absolut ingenting.
Lägga mig i sängen igen om några timmar.
Ligga och titta på tv;n.
Kanske somna en stund (man kan ju alltid hoppas).
Bara vara.
Jag.

Middagen blir rester sen i Söndags tror jag så jag behöver inte förbereda någon mat idag.
Det gäller att ordna till det för sig.
Jag har blivit lite smått förkyld sen igår så jag får väl vara snäll mot mig själv.
Mitt knä värker och ömmar sen gårdagen så det ska få vila idag.
Tänker inte ge mig ut på ett marathon.
Tänker alls inte ha bråttom.

Känner mig fortfarande uppgiven sen gårdagen.
En besynnerlig känsla.
Har jag gett upp?
Eller är det bara en tillfällig djupdykning i Landet Ingenstans?
Jag vet faktiskt inte.
Däremot vet jag att det mesta känns grått idag.
Eller svart.
Mörkt.

Jag tror att jag tappat andan för en stund.
Ibland behövs inte så mycket för att rucka på livet.
Ett struket samtal, ett beklagande men inte hjälper det mig som så väl behövde det där samtalet.
Idag vill jag inte alls prata.
Det känns som om jag tappade mina ord igår.

Det känns oxå som jag tappade mycket igår, det som gjordes kan inte göras ogjort.
Jag känner mig murken inom.
Svart.
Mörk.

Å det får vara så idag.
I morgon är en annan dag.
Och kanske en mycket bättre dag än idag.
Men jag har i alla fall mitt goda kaffe att muntra upp mig med.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!


4 kommentarer:

  1. Ja jag håller med dig, kaffet är liksom hela morgonen :) skönt att dagen känns bättre än i går :) här är ju oxå snorigt ..atjoo solen skiner här o det gör en lite piggare hi hi ha en fin dag med allt du gör :) stor kram fina du <3

    SvaraRadera
  2. vet inte om den andra kommentaren försvann, men det låter ju gott att du har en bättre dag än i går :) här är oxå snorigt atjoo he he ja ja så kan det gå ta hand om dig o ha det gott kramen

    SvaraRadera