torsdag 29 december 2016

Nyårsaftonsfundering och bloggtänk...





Så sakteliga närmar vi oss slutet av året.
Tänk att nästan hela 2016 är gjort nu.
Jag tänker inte ge mig i kast med att skriva någon avancerad årskrönika.
Mitt 2016 har mest inneburit skit.
Det goda med 2016 är och kommer alltid förbli, mina barn.
Resten av allt som hänt hade jag mer än gärna varit utan.
Jag har åkt på den ena käftsmällen efter den andra det här året och när jag tänker efter inte bara rent symboliskt utan även IRL.
Det har inte varit ett toppenår.
Det har varit ett bottenår.

Vad 2017 innebär för mig vet jag inte än.
Av någon anledning så tror jag inte att det året kommer att bli lättare.
Det jag redan nu vet är att det på många plan kommer att bli sämre och mycket tuffare.
Så jag vill inte ens tänka på det.

Något särskilt firande tänker jag inte heller ägna mig åt.
Vad finns att fira?
Riktigt hur det blir på Nyårsaftonen vet jag ännu inte.
Mini ska till 80 % fira med systrarna men om han ändrar sig och vill fira med mig ska han höra av sig.
Jag tror dock att jag blir mol allena och inte mig emot.
Det kommer att vara som vilken dag som helst och jag tvivlar på att jag kommer att vara vaken och uppe vid midnatt, det är jag aldrig annars (uppe alltså).
Förhoppningsvis sover jag över eländet.
Det där nya året kommer oavsett jag firar in det eller ej.

I maj 2017 är det 10 år sedan jag började blogga.
Det var en ny och spännande värld.
Vi var många som bloggade på Amelias portal.
Det kändes ibland som man satt "i vardagsrummet" och skrev.
Det blev familjärt och man lärde känna många av bloggarna.
Vilka tider.
Och så mycket vatten som runnit under broarna sen dess.

Någonstans på en extern hårddisk har jag Ameliabloggen nedsparad.
Hade varit skoj att någon gång titta genom de åren men det är så knökigt för då måste jag ha en stationär dator att koppla upp den mot.
Tror inte jag har en sån eller så kanske Mini har en.
Nå det är inget som brådskar, bara kul att det finns kvar.

Så snart 10 år senare så sitter jag fortfarande och skriver inlägg i min blogg.
Vissa saker förändras inte.
Men jag trivs med min blogg och mina läsare.
Och det är skönt att ha ett forum att skriva på.
Visst skulle jag kunna skriva en pappersdagbok som jag i viss mån gör för även om jag är privat så håller jag det innersta för mig själv.
Men jag skulle sakna bloggen om jag inte hade den.
Vad vore livet utan bloggen och andras bloggar?

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!



  

18 kommentarer:

  1. Godmorgon! Ja, tänk då vi bloggade på Amelias läsarbloggar:) Och än håller vi på :)
    Nyåret vet jag heller inget om än. Äldsta dottern är inte hemma hon far idag. Väninnan Guns svärmor är på sjukhuset.....Guns man M är sjuk med feber o hosta.....Lutar mot att vi äter ngt gott o skjuter lite raketer....Orka var uppe till 12 slaget? Ja det ser vi sen
    Ha nu en bra dag
    Kram på dej

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tänk så många år som gått sen dess.

      Kram

      Radera
  2. Jag har åxå bloggat sen 2008 på olika ställen. Jag gillar det. Gillar åxå instagram. Jag har även fb men skriver nästan aldrig där. Det är för "öppet" och för mycket reklam.
    Nyår firar jag inte heller alls. Det är som vilken dag som helst och jag lägger mej samma tid som jag brukar.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har FB och även Instagram men det sistnämnda har jag inte kommit nån vart med.

      Kram

      Radera
    2. Har du Instagram ? Det har jag med :) Finns där som @paulahelenas.
      Kram

      Radera
    3. Jag har Instagram men har aldrig kommit igång med det.
      Tror jag heter millifo67 där.

      Radera
  3. Jag är glad för att du finns här med din blogg! Hade ingen aning om att du bloggat för Amelia - det låter spännande. Men vad trist att det ska vara så krångligt att komma åt gamla inlägg... Fördelen med att haft en skitår är ju att det är större chans att nästa år blir bättre...Håller tummarna för det!

    Vi ska nog också bara ha en lugn nyår, inget särskilt inplanerat - men nog ska man festa till det även om man är själv. Duka fint, äta gott och njuta av att en ny tid kommer <3

    Må väl och ha en fin dag!
    Kram Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag är glad att jag funnit din blogg med.
      Å visst, jag kanske borde ge 2017 en chans i alla fall.

      Kram

      Radera
    2. Klart att du ska ge 2017 en chans <3
      Kram Christina

      Radera
  4. God morgon ...ja det var väl där vi började känna varandra? tror nog det är bara du o Freja o Diana kvar av oss som var där ..ja bloggen är mitt <3 den vill jag inte vara utan alls, fira 31 nej vi skall äta gott o spela bingo lotto sen inte mkt mer ...ja 2017 vet man inte alls hur det blir kanske tur det ..stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi är fortfarande en del bloggare kvar sen den gamla goda Ameliatiden men på nya bloggportaler.

      Kram

      Radera
  5. Jag började blogga för första gången på Expressen år 2008 tror jag det var. För några år sedan lades Expressens blogg ned och jag hamnade på Blogger. Den sista tiden har jag inte varit en sådan flitig skribent på min blogg.
    Det var hemskt länge sedan jag klarade av en nyårskväll med folk,en massa stojande/skrik- oljud och raketer som smäller, mm...mm...mm.
    Så jag förblir alltid hemma. Det känns bäst och lugnast så. Är inte heller någon partykringla så även om jag varit frisk och kunnat fara och fira högtider som Nyår så skulle jag nog inte ha farit i alla fall utan stannat hemma tror jag.
    Nyår är inte så förbaskat märkvärdigt ändå tycker jag.
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaså du kommer från Expressen, intressant.

      Håller med dig, nyår är inte så intressant.

      Kram

      Radera
  6. Jag tycker inte heller att nyår är nåt speciellt...en vanlig dag som andra dagar, förutom smällarna och raketerna som jag inte gillar heller...oj vad jag lät negativ. Men jag tänker på alla flyktingar som flyr från krig och är rädda för allt som smäller...Sen vet man inte vad som händer 2017...men nåt positivt hoppas vi på...eller hur? :-)) Sköt om dej och ha en fint avslut på detta året så hörs vi i nästa nya bättre 2017 :) Kramen till dej vännen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med dig när det gäller raketer och smällare, det kan vi klara oss utan.

      Tack och detsamma till dig!

      Radera
  7. God morgon ...önskar dig en fin förmiddag o kikar in sen kramen

    SvaraRadera