onsdag 14 december 2016

Onsdag den 14 December...






Godmorgon alla fina!
Oj så mörkt det ännu är ute.
Det tar tid innan solen går upp.
Runt 9.21 ska den gå upp hos mig.
Och inte är den uppe särskilt länge heller.
14.00 går den ner.
Å det är ju inte alls säkert att jag får se någon sol alls idag då det verkar ska vara molnigt men har jag tur kan den skymta mellan molnen.
Den här årstiden är rälig.
Det är alldeles på tok för lite sol för att en människa ska kunna må bra.
Det känns som ett evigt mörker.

Gårdagen var inte så mycket bättre än vad de tidigare dagarna varit.
Den där stora tröttheten som omfamnat mig håller sitt grepp hårt.
Kuratorn ringde och vi bokade in två tider förutom på Torsdag då hon ska sitta med vid mitt möte med handläggarens på AF.
Vi pratade en stund sen tänkte jag lägga mig igen.
Frös som bara den så kom på att jag skulle värma en mugg kaffe.
Vad märker jag då?
Jo mjölken skar sig rejält och jag vill inte dricka mitt kaffe svart.
Så jag fick bylsa på mig kläder och gå bort till närmsta butiken och köpa mjölk.
Det var rivigt ute, blåste och så satte det igång att snöa på hemvägen.
Jag frös som bara den när jag kom hem men då kunde jag åtminstone dricka mitt kaffe med mjölk i.

Det var den enda strapatsen jag var ute på igår.
Både innan och senare var det lugna gatan här hemma hos mig.
Å det var som sagt Lucia så jag värmde en lussebulle och åt en pepparkaka men jag iddes inte se något Luciatåg, det fick vara.

Vad denna dag innehåller vet jag ännu inte.
Jag borde vika tvätt.
Jag borde renbädda Minis säng så den är fräsch när han kommer till mig på Fredag.
Och i sådana fall borde jag tvätta sängkläderna oxå.
Jag gillar inte att spara på mig tvätt även om jag sällan har så mycket.
Så borde jag byta handdukarna i badrummet men det kan jag göra i morgon oxå om jag inte ids idag.
Jag byter handdukar en gång per vecka i badrummet, hur ofta byter ni?

Ja se det finns alltid vissa måsten eller borden.
Tur att jag kan själv välja vad jag orkar eller inte.

Till helgen när Mini är hos mig ska vi ta fram och klä granen.
Jag har ju en sån där himla oäkta gran som man monterar ihop.
Det fungerar alldeles utmärkt men det är givetvis lite jobb med att få den snygg.
Å så belysningen, att få den på plats.
Nu har jag väl en ganska god ordning på dem när jag lägger undan den efter jul så det brukar inte vara en massa trassel att reda ut men det tar ändå sin tid.
Hade jag fått välja så hade jag varit utan gran men se det går inte Mini med på.
Hans pappa struntar nämligen i gran så det får inte jag göra.
Däremot behöver jag inte ta fram alla tomtar och annat julpynt.
Jag tar fram lite lagom bara nuförtiden.
Det byggs inte längre tomtelandskap och så.
Skönt att jag åtminstone får välja där.

Har ni mycket "jul" hemma?

Nu ska jag värma mig en mugg kaffe till.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!







7 kommentarer:

  1. Godmorgon!Här blev det julpyntat till studenten. Bra att få det undan.I nästa vecka tar vi in granen.Vi har en äkta gran..bor ju i Gränlandet (Granlandet) Så ingen plastgran än. Jag o dottern ska ta en promenad efter lunchen....kanske hittar vi en då.....
    Så får ungdomarna ta in den i nästa vecka. Ha en fin onsdag
    Kram

    SvaraRadera
  2. Alla måste o borde har jag lagt på sidan, tar det när jag orkar o har lust ..alla dessa tider med fk osv min glömde ringa i måndags så typiskt va...ja gran vill barnen ha vi har en pytteliten för jag älskar ju det :) här är fint väder idag så glad för det :) önskar dig en skön dag kramen <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så fungerar jag oxå men ibland måste jag bara...

      Kram

      Radera