måndag 5 december 2016

Orkar nog inte ens bli förbannad...





Det blåste väldigt ruggigt kallt i morse när jag gick iväg till bussen.
Klockan var kanske 06.45.
Hoppade av vid Hälsocentralen, satte mig utanför och väntade.
Dom öppnar inte förrän 08.00 egentligen för det vanliga görandena.
Själv blev jag insläppt 07.10, alltså mycket tidigare än jag hade tid.

Gick in och lämnade 5-6 rör blod.
Sen gick jag till I.H men det var tydligen för tidigt för det fanns ingen där.
Gick ner på ett öppet fik i stan.
Köpte kaffe och en ostmacka.
Satte mig ner med en tidning jag tagit med hemifrån.
Klockan gick mycket sakta kan jag säga.
Satt där ca 2 1/2 timme innan byn öppnade.
Gjorde mina ärenden med blixtens hastighet och började därefter den sega vandringen uppför byn till Psyket.

Jag kom dit i god tid efter att ha ströjt mig väl hårt.
Ställer mig i kassan för att anmäla mig inför samtalet och får reda på att där finns ingen kurator idag.
Hemma och sjuk.
Å ingen har ringt mig för att avboka.
Eftersom kuratorn inte fört in vårt samtal i bokningskalendern.
Wow  liksom.

Fick ett vi beklagar men vi kan inte göra något åt det, det är bara att gilla läget.
Gick ut därifrån med ett mycket ömmande knä efter hela djävla uppförsbacken helt i onödan.
Svor lite för mig själv men insåg att jag ids faktiskt inte ens bli förbannad.
Vad hjälper väl det?

Jag gick bort till Kvantum, handlade lite mjölk, godis (tröst) och glass (tröst).
Så tog jag bussen hem.
Och nu är jag hemma sen några timmar tillbaka.
Värmer min frusna kropp med en mugg het glögg.
Bestämmer mig för att jag INTE ska luras att boka in någon tid med kuratorn när hon ringer förrän om ca två veckor.
Jag kan inte prata nu.
Inte bli mer besviken.
Det finns annat som är viktigare.

Som att orka kliva upp om morgonen.
Som att orka genomleva en hel dag.
Som att försöka vara den bästa mamma Mini och mina tjejer kan ha.
Som att uppnå någon slags mening med mitt dagliga liv.

Inte inbokade tider och irra omkring utan att få rekorderliga avbokningar i tid.
Näpp, just nu köper jag inte det och inga ursäkter heller.
Men jag hade kunnat åka hem direkt efter provtagningen tidigt i morse om jag vetat.
Det grämer mig en smula, men bara lite.

Nä, jag ids baske mig inte ens  bli förbannad...
Känner mig bara uppgiven!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

10 kommentarer:

  1. Men nu får väl den där kuratorn ge sig! Hon kanske behöver sjukskrivas hon också?! Ur led är tiden...något är allvarligt fel när människor på nåt mystiskt sätt liksom glöms bort. Ändå hörde jag härom dagen att det går så bra för Sverige....jag hajade till...för vilka då? Ja, företagen....aha....men människorna då?? Vem bryr sig om de????
    Kram från mig som är lite arg just nu på att saker och ting verkar lite ur led...eller lite? man hör ju överallt att det är så mycket som inte fungerar. Blir ju rädd...min syster jobbar inom det sociala med barn som har funktionshinder. När hon berättar vad de är med om på jobbet så blir inte jag förvånad att inget fungerar. Det är så fruktansvärt sorgligt. Hur blev det så här egentligen??
    Stor kram igen under tiden jag funderar vidare...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du har så rätt, ur led är tiden.

      Kram

      Radera
  2. Förstår dina känslor vännen. Ger dig en STOR KRAM! ps...alla är lika viktiga. Borde vara självklart!

    SvaraRadera
  3. Tack, jag tror nog det ska gå, skönt när allt väl är över! :)

    Allt bra med dig? (inte hunnit läsa ditt inlägg och ska sova snart så frågar istället hihi) Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Njae, det är sådär...kunde säkert varit bättre.

      Kram

      Radera
  4. Jag förstår inte vad det är med sjukvården. Det är respektlöst. Att man gör så mot människor som redan mår dåligt får en att undra vad de håller på med. Om jag minns rätt har du varit med om något liknande tidigare? Då borde de väl ta och arbeta förebyggande..

    Skönt att du är ok ändå och kämpar på.
    Stor kram till dig!
    Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Respektlöst är ett bra ord för att beskriva situationen.
      Just nu är jag allt annat än okej men det ger sig.

      Kram

      Radera
  5. Jag blir inte förvånad när jag läser vad du varit med om. Sjukvården!! så hopplöst det har blivit. Ta hand om dej. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det fungerar inge vidare bra den där sjukvården av idag.

      Kram

      Radera