måndag 12 december 2016

Problem...




Oxå en sorts problem men ett trevligare sådant



Jag satt i Fredagskväll och tittade i min agenda för den här veckan som kommer.
Såg då kallelsen till mötet på AF med min nya handläggare.

Den lyder som följer;

Hej!

Jag har bokat möte med dig på AF, onsdag den 15 december kl 10.00. Din kurator kommer oxå att vara med på vår träff.

Mötet kommer att handla om; Planering

Välkommen

Jag har läst den tidigare när den kom men reflekterade inte över den något särskilt.
Såg i Fredags att dagarna gör mig förvirrad.
Onsdag den 15 December.
Hm, onsdag är den 14 December och Torsdag den 15 December.
Undrar vilken av dagarna som faktiskt är gällande?
Jag skickade iväg ett mejl till handläggaren om denna undran.
Hoppas att jag får ett snabbt svar.

Som vanligt så måste jag dubbelkolla allt.
Jag förstår verkligen inte att det alltid ska vara såhär.
Är det inte läkare som inte skriver ut medicin eller skriver ut fel medicin så är det sånt här.
Kallelser som är omöjliga att förstå.
Eller kuratorn som inte finns på plats när jag väl är där.
Det tycks vara så med det mesta jag har med att göra.
Å det skapar fler problem än nödvändigt!

Så Onsdag eller Torsdag ska jag alltså på detta möte.
Jag tvivlar på att det kommer att ge mig något särskilt, möjligen obehag.
Egentligen skulle jag ha fått en kallelse till en läkare på Psyket för den 19 December men den har inte kommit så den lär inte bli av.
Dom brukar skicka ut kallelser i god tid men så ser det inte ut just nu i alla fall.
Det/den har väl försvunnit som så mycket annat.
Å jag ids inte ringa upp och kolla vad som hänt?
Det borde inte vara min sak, så det så!

I övrigt är jag glad att helgen är över.
Snacka om att knappt hålla mig ovan vattenytan.
Helgen har varit otroligt energifattig.
Min bästa kompis har varit sängen.
Telefonen har varit tyst sen i Fredagskväll då Sconesmannen ringde och jag har inte orkat ringa någon heller.

Får se om denna vecka blir bättre.
Men jag får ta en dag om sänder.

Jag är tacksam att jag inte känner stress över julen.
Julklapparna är köpta och ligger inslagna, det som är kvar är penninggåvor som jag sätter in på barnens konton på julaftonsmorgonen.
Rent matmässigt kommer jag att hålla det ganska så enkelt, vi blir inte fler än tre som ska äta.
Jag ska laga till några vegetariska rätter så Midi får känna julaftonsglädje oxå och kan välja från julmaten.
Men det är inget tidsödande krångel.
Jag har skalat ner julbordet ordentligt.
Vill inte ha en massa rester då Mini åker till sin far på juldagens morgon (det är pappavecka).

Så ingen stress över det i alla fall.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!







10 kommentarer:

  1. Godmorgon fina du :) Ja, man får nog fundera hur dom tänker..alltså vilken dag dom menar! Inte din sak heller att ta reda på allt...
    Ha nu en bra måndag
    Kram,kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har fått rätsida på veckans möte i alla fall!

      Kram

      Radera
  2. Denna jul blir det bara jag och tre av barnen som firar tillsammans Barnbarnet och min dotter firar julen hos mitt barnbarns farmor. Jag är glad att jag är klar med alla julklapparna och födelsedagspresenterna nu. Jag brukar passa på att köpa (julklappar/födelsedagspresenter /Mina döttrar fyller i December/) om det dyker upp någonting i någon affär som passar till barnen och är i rätt prisklass även om det är vår, sommar eller höst. När jag sprider ut mina köp blir det inte lika stressande eller kostsamt för mig som om jag skulle springa och jaga julklappar/presenter under December månad.Det skulle jag aldrig ha råd med.
    Bara en sådan sak att du måste se till att saker och ting blir gjorda och på rätt sätt,att de olika myndigheterna/vården inte glömmer bort det dem lovat är ju enormt energikrävande.
    Stor Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Smart att dela upp julklapps/presentinköpen över året.
      Jag har ju precis som du två födelsedagar i December förutom julen då.

      Ja det är energikrävande att hela tiden trippelkolla allt, kanske därför jag tappat all form av energi just nu.

      Kram

      Radera
  3. Låter vettigt, för är man själv så varför ha en massa mat över? här äts det upp då maken älskar maten o hans son kommer 26 så inget blir över..va gäller dina tider o allt så förstår jag att det är jobbigt att hålla koll, jag måste ha det på alarm annars glöms det bort ..Jag önskar att min mobil var tyst ibland ..ta hand om dig vännen stor kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är vettigt men det kommer säkert att bli en del rester över i vilket fall, får frysa in i såna fall.

      Kram

      Radera
  4. God morgon...har läst alla dina inlägg och blir ledsen över hur du känt den senaste tiden. Det verkar så barockt att du ska kämpa med alla myndigheter också! Jag förstår verkligen inte heller att det kan vara så här....fel dag, utebliven kurator, ingen som hör av sig....alltså det är ju STOR KATASTROF. Men det verkar som att det är så det ser ut idag lite överallt. Det är verkligen kris och som du säger så hjälper ju inte det dig, snarare tvärtom. Usch...hoppas i alla fall att du får en bra dag. Lite piggare än i helgen. Själv förbereder jag för glöggfesten om en vecka och jag klarar visst bara av just det. Har inte "tid" att sitta vid datorn eller blogga när nåt så stort ska hända som en fest....haha...sån är jag och sån har jag alltid varit. Som tur är behöver jag inte längre stångas mot ett arbetsliv eller några myndigheter och det är jag så oändligt tacksam över, även om det är med en gnutta sorg att jag inte orkat med arbetslivet. Jaja, så är det och det är bara att försöka försona sig med sitt öde så att säga. Hoppas så in i norden att det ordnar sig för dig!!!!! Stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina du.
      Nä det har inte varit lätt på slutet.
      Den där energin som inte finns.
      Är nu inne på 3;e dagen på raken då jag knappt orkar sitta uppe mer än mycket korta stunder.
      Fick brev från läkaren idag efter min provtagning och jag lider vissa brister så han hade skrivit ut vitaminer åt mig.
      Tror det var B12 och Folsyra bla, har läst att brist på dessa kan göra en nedstämd och energifattig men vad vet jag.

      Kram

      Radera
  5. Vi har också dragit ner på julmaten. Bara onödigt med en massa mat på julbordet. Det bästa är att man får vara tillsammans på julafton och under helgen. Hoppas att det går bra för dej på mötet. Ta hand om dej söta du. Kram :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, mötet är på Torsdag och jag hoppas oxå att det går bra!

      Kram

      Radera