onsdag 21 december 2016

Sus, dus och dimma...





...vandrar jag genom, däremot så är förkylningen lite bättre.
Men sömnen var katastrofal i natt, har inte fått sova en endaste blund på hela natten.
Jag sov inget i går på dan heller.
Och så blir det en sån natt liksom...
Jag känner mig irriterad, vet inte min kropp att man läker fortare om man sover?
Nope den tycks inte veta det.

Nåväl, inget att göra något åt just nu.

Gårdagen då.
Det kom inga arbetare igår, vid lunch när jag gick ut för att hämta posten frågade jag min hyresvärd om han visste huruvida dom var klar uppe hos mig.
Han sa att dom var klar.
Lustigt sa jag för ingen av dom sa något till mig.
Nå jag får väl återställa vardagsrummet på egen hand då da.
Då blev hyresvärden än en gång snopen för han hade antagit att dom skulle ställa allt tillrätta när dom var klar....men inte då!

Jag hängde upp tavlorna på väggen som dom plockat ner.
Jag ställde i ordning i fönsterbrädan.
Jag hängde upp gardinstången med gardinerna igen.
Jag flyttade tillbaka hela julgranen.
Jag ställde tillbaka julklapparna under granen.
Jag ställde i ordning stolarna runt matbordet.
Ute på altanen la jag tillbaka mattan vid dörren, ställde tillbaka en stol och ställde tillbaka sopborste samt skurborste.

Så nu syns det inte att dom varit hos mig.
Och balkongdörren är jättefin.

Tur var väl det för det var ganska så påfrestande att ha dem här.
Dels lät det ganska så ordentligt emellanåt och sen höll en av dom på att skrämma slag på mig.
Jag låg i sängen.
Strax efter lunch hör jag att ytterdörren öppnas och någon går direkt på toaletten, stänger den dörren och blir borta i evigheter.
Jag tror att det är Mini som kommit hem tidigare från skolan så när jag hör att toabesöket är färdigt så masar jag mig upp och går in på Minis rum men han är ju inte där för det var INTE han som använde min toalett, det var en av arbetarna som gjorde det.
I sig är väl inte det så konstigt men man skulle ju kunna tycka att det hör till god ton att fråga innan.
Vad tycker ni?

Jag tyckte att det kändes lite obehagligt faktiskt och jag är egentligen inte finkänslig.
Kanske berodde på febern.

Idag fortsätter jag att kurera mig.
Jag ska inget särskilt göra.
Mini kommer hem senare idag.
Han har kursprov i fysiken och sen slutar han men han har beställt en Wii U Nintendo som han ska starta upp hos sin far för att kunna komma igång med det.
Detta är alltså julklappspengar han köper för.
Min egen lilla datanörd.

Nej nu måste jag dricka en till mugg kaffe och se om jag vaknar till liv.
Känner mig mer död än levandes.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!






13 kommentarer:

  1. Godmorgon! Ja, det var ju obehagligt o att dom inte kunde städa efter sej...
    Ha en fin dag o hoppas att förkylningen ger sej snart

    kram,kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nog var det obehagligt alltid.

      Kram

      Radera
  2. Ja det förstår jag va obehagligt. Jag skulle blivit förbannad. Han kunde ju fråga först...
    Jag vet för många år sen då jag fick tapetserat i kök och 1 sovrum. Jag var inte hemma då. När han var klar såg jag kaffestänk på nya tapeten i köket, han hade antagligen vält ut koppen. Också irriterande...

    Dåligt att dom inte fixade efter sej hos dej.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blir inte lätt förbannad men nog kändes det kymigt.

      Kram

      Radera
  3. Men fy nej det är inte ok!! jag hade blivit förbannad ...trist med sömnen men nu har du chansen att vila dig ..he he hoppas din dag blir bra kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är tråkigt med sömnen men jag håller tummarna för en bättre natt.

      Kram

      Radera
  4. Hej! Jag vill bara tipsa dig om att lucka 21 i min julkalender nu är öppen :) I dagens lucka har två personer chansen att vinna varsitt superfint och viktigt armband från företaget Mig Äger Ingen UF, som står upp för kvinnor och arbetar emot sexuella trakasserier och ofredanden av kvinnor! Är detta något du skulle vilja vinna? Klicka då på länken nedan för att vara med och tävla :)
    http://martinaolsson.myshowroom.se/64361/julkalender-lucka-21-5/
    (en ny lucka öppnas varje dag klockan 11.00 t.o.m. den 24:e december)

    SvaraRadera
  5. God morgon :) hoppas allt är ok o att dagen blir bra kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, dagen okej men väldigt hostig.

      Kram

      Radera
  6. Det är väl ganska typiskt hantverkare...att dom bara lämnar efter sig. Lider verkligen med dej när John Blund inte vill infinna sej. Hoppas du får en fin jul vännen. Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att julen blir fin i all sin enkelhet, vi blir ju inte många.
      Tråkigt att Maxi inte kan vara med oss men jobb är jobb.

      Kram

      Radera
  7. Hoppsan...jag hade också tyckt det skulle vara lite underligt om en okänd gick på toaletten utan att fråga...för det gör man väl?? Hmmm....jaja...vi är olika vi människor. Konstigt att hantverkare verkar få rumstera om hur som helst...
    Ha en bra kväll! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men visst borde han ha frågat.
      Jag hade givetvis sagt ja men det hade känts bättre.

      Kram

      Radera