måndag 5 december 2016

Tidig morgon...





Om ungefär en timme ska jag gå hemifrån.
Klockan är fortfarande inte så mycket, bara 05.39.
Önskar redan att jag var hemma igen...som vanligt när det kommer till mig med andra ord.
Tack och lov är det inte så kallt ute.
Plusgrader visar termometern.
Jag fryser kanske inte ihjäl då, alltid något.

Det tråkiga att börja en morgon med provtagning är att jag måste vara fastande innan.
Jag får varken dricka vatten eller mitt älskade kaffe.
Snacka om att dra nitlott alltså.
Jag är törstig, vilket jag alltid är på morgonen pga sömntabletterna.
Å jag tycker att dagen inte startar bra utan mitt kaffe.
Blä med andra ord.

Efter provtagningen tänker jag gå in en snabbis hos min gamla mentor på I.H, där kanske jag kan få mig ett mugg kaffe.
Sen går jag väl ner och sätter mig på ett fik.
Byn öppnar inte förrän 10.00 så jag har några timmar att slå ihjäl.
De två ärenden jag måste ta mig för får göras med blixtens hastighet för att jag skall hinna upp till samtalet.
Det är en djävulsk uppförsbacke upp till psyket och med mitt ömma knä lär det inte gå så snabbt att ta mig dit.
Vill inte komma med andan i halsen i sista minuten.

Efter samtalet blir det bara snabbt in på affären för att köpa mjölk och sen bussen hem.
Ska bli skönt då jag äntligen är tillbaka i mitt hem igen.

Sen har jag inget inbokat under resten av veckan.
Då får jag ta igen mig.
Dricka mitt kaffe när jag vill och har lust.

Nu ska jag fixa i ordning mig inför min bytripp.

Jag tittar in sen till er alla fina!

Ha det bäst!

Kramen om!



10 kommentarer:

  1. Godmorgon! Tidigt uppe här med :) Ska skjutsa sonen till skolan,sen till stan o hämta tårtorna till kalasest. Yngre dottern kommer med....igår körde jag i snöyran o hämtade flickorna från tåget. Så nu är dom hemma <3
    Ha en fin måndag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att flickorna är hemma och lycka till med studentfesten.

      Kram

      Radera
  2. Hoppas att du trots en hektisk dag för dig får en bra dag ändå =) Kram♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket skönt att vara hemma igen!

      Kram

      Radera
  3. Det är så typiskt vad kaffesugen och extra törstig man är när man inte får dricka eller äta nåt inför provtagning :) Jag är sån:) Skönt när dom proverna är tagna och du får åka hem i värmen igen. Lycka till vännen.Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är hemma nu och det är skönt!

      Kram

      Radera
  4. Ja just det du skulle i väg, fy stackare utan kaffe det är inte uppskattat ha ha hoppas det blir bra ändå o att du snart är hemma :) kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som sagt, ljuvligt att kliva innanför dörren och vara hemma!

      Kram

      Radera
  5. Det är just såna dagar man uppskattar sitt sköna hem. Hoppas att allt gick bra. Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hemmet är verkligen min borg, nu går jag inte ut på några dagar igen!

      Kram

      Radera