torsdag 8 december 2016

Tidig start av dagen...





Inser att klockan bara är runt 05 snåret.
Inte så värst mycket alls.
Vaknade ur en konstig dröm och att jag frös så att jag hackade tänderna.
Och frös gjorde jag inte bara i drömmen, det var svinkallt i sovrummet.
Hade takfläkten på en stund i går kväll och hade tänkt släcka den innan jag la mig men glömde av det.
Man får skylla sig själv med andra ord.

Mini sover fortfarande.
Han går upp om 1- 1 1/2 timme ungefär.
Då ska det duschas och göra sig fin inför skoldagen.
Och så ätas lite frukost innan han går ut i den mörka morgonen och väntar på bussen.
I går morse frågade han om han kunde få låna ett reflex av mig, han hade lyckats glömma det hos syster yster.
Och visst fick han det.
Nu är reflex ett måste om man ska synas.
Snön som legat har försvunnit för länge sedan.
Nu är det mer bara lite isigt på sina ställen och väldigt mörkt.

Gårdagen förflöt utan att något särskilt hände.
Jag var in till byn fram och åter och gjorde ett snabbt ärende.
Hann på övergång.
Sen höll jag mig hemmavid.
Gjorde inte så mycket alls.
Jag funderade på att ta  fram duk och akrylfärger men jag kände att lusten inte fanns där.
Jag skulle vilja måla men om det ska gå måste jag på något vis nollställa hjärnan så att jag kommer igång.
Jag är i alla fall nöjd med att jag köpt nya färger så att jag kan måla när tiden säger att den är rätt.

Till middag stekte jag köttbullar, kokade potatis och serverade med rödbetssallad och sallad.
Sen åt vi pepparkakskladdkaka med lättvispad grädde till efterrätt.
På en Onsdag, tja det var ju lillördagen så...

Vi pratade lite om när jag var ung, vad vi gjorde på Onsdagarna.
Nej, inte var jag så ordentlig som sonen som stannar hemma, det var mycket utgång.
Fanns ett ställe i stan som egentligen hade 18 som åldersgräns men där kom vi in ofta.
Alltför ofta..heh
Nej mamman här i huset var inte lika ordentlig som sonen hennes har blivit.
Det var mer bus och strul och annat viktigare än skolan.
Tack och lov så prioriterar sonen skolan.

I dag är det Torsdag och tvättdag.
Får se om det blir tvättat direkt på morgonen eller om jag måste vänta tills Mini slutat skolan.
Det är lite olika hur han hinner samla ihop sin veckotvätt.
Jag är anpassningsbar, det spelar ingen större roll vilket som det blir.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!


10 kommentarer:

  1. Nu har jag läst i kapp. Din kurator verkar vara sjuk väldigt ofta och titt som tätt vara glömsk också- När hon glömmer inte bara en gång utan flera gånger att registrera bokning av tider osv. Tänker en snabb tanke att din kurator kanske har någon form av en utmattningssymptom eller på väg att drabbas av någon form av utmattning ?

    Jag steg upp tidigt idag också. Det gör jag nog varje dag i och för sig.
    Om en stund stiger dottern upp och ska göra sig i ordning för skolan.
    Barnbarnet har sovit över och jag ska ha henne resten av dagen. Jag lär inte vara sysslolös i dag i alla fall .
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den tanken har slagit mig oxå.
      Om så är det givetvis väldigt tråkigt för kuratorns skull.

      Kram

      Radera
  2. Med tanke på din kurator,finns det ingen annan att byta till. Vet att det är jättejobbigt när är sådär.

    Va gott ni åt. Det skulle funkat en tisdag åxå. 😀
    Folk skriver så ofta att dom längtar till helgen. Jag kan förstå det när dom jobbar i veckorna. Men dom borde kunna sätta guldkant på varje dag.

    Ja nu är reflexer extra viktiga.

    Ha en fin dag! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har funderat en del på min kurator men känner att jag inte orkar med att byta, det tar sån tid för mig att bli bekväm med en ny person.

      Jag sätter lite lyx på tillvaron när helst jag får lust.
      Visst ser jag fram emot de helger jag har Mini men gör det inte när jag blir ensam.
      Då är helgen inte lika behaglig, men det vet du nog allt om vännen!

      Kram

      Radera
  3. Här är det mörkt också...lite minusgrader var det imorse o fick skrapa rutorna på bilen. Snö har vi nog här, men det är halt väglag....ja nog är det konstigt med kuratorn....kanske hon med har utmattningssyndrom ? Man börjar ju fundera...
    Här brukar jag också städa o tvätta på torsdagar...men nu har vi städat hela förra helgen så jag tar det lugnt med det idag :) Klädet har jag tvättat sen i tisdags. Fcik klart igår.Nu borde det tvättas lite mera igen.....har ju 2 ungdomar hemma så.
    Hoppas att du får en bra torsdag
    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad skönt att du slipper städa idag, tvätten kan väl gott räcka.

      Kram

      Radera
  4. God morgon ...oj så tidigt men vad gör man?? ja du jag var som du ungefär i tonåren skolan var ett måste men inte ett första val he he ja här blir det vc är totalt genom förkyld usch ...låter som du får en bra o lugn dag vännen ...ha det gott o va rädd om dig kramen <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vaknade redan 03.00 men gav upp en bit innan 05, då klev jag upp.
      Jag tror att det får bli en siesta idag.
      Hoppas det går bra på VC.

      Kram

      Radera
  5. Mörkt som attan här också men 7 plusgrader före 7 i morse.
    Hoppas du får en ok dag!
    Kram Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. 7 plusgrader låter skönt i mina öron, så länge det inte blåser förstås.

      Kram och ha en fin dag du med!

      Radera