söndag 11 december 2016

Tredje Advent idag och gårdagens töcken...





Idag skulle min yngsta bror fyllt 44 år.
Vad konstigt det känns att han inte finns här och kan fira den.
Fast det är länge sedan nu han gick vidare så kan jag fortfarande tycka att det känns underligt att ha en bror på andra sidan.
Han gick över alldeles för tidigt.
Jag tänder mina ljus för honom idag och har sjungit Ja må han leva alldeles för mig själv.
Han kanske hörde mig, vem vet?

Det är Söndag idag, vilodagen brukar jag kalla den för.
För att det alltid känns som vilans stora dag.
Men vet i klåen, jag vilade hela dagen igår så jag får väl kalla detta för det stora vilohelgen.
Efter att jag varit uppe och  skrivit i bloggen och surfat på nätet så kom den stora tröttheten över mig.
Jag tog mig knappt in till min säng i sovrummet.
Men sen jag lagt mig klarade jag nästan inte av att gå upp ur den igen.
Det var en mycket konstig dag.
Låg och smådåsade, såg på debatter och gick in och ur drömmar, den ena konstigare än den andra.

Flertalet gånger försökte jag sitta uppe, startade upp datorn och tänkte se film men det var bara att släcka ner den och gå in till sängen.
Lockropen var alltför starka så jag kunde inte stå emot dem.
Jag minns inte så mycket av dagen, kommer inte ihåg om jag åt någon mat.
Det är som ett enda stort töcken av brus.
Som om det inte handlade om mig.

 F-kassan, Af och kuratorn borde se mig när jag har såna dagar då jag knappt orkar leva och de dagarna som bara försvinner i ett mörkt töcken utan innehåll.
Undrar hur de skulle se mig då?

Idag tänker jag tvinga mig själv ut på en liten promenad.
Det är kallt ute, - 12 grader så jag ser inte fram emot den men jag tror att jag behöver frisk luft.
Sen får jag se vad som händer, om tröttheten kilar ikapp eller om det blir en bättre dag än igår.

Något målande bidde det inte igår.
Får se om det går idag men jag har inte så stora förhoppningar då kroppen känns så avslagen och energifattig.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!




4 kommentarer:

  1. Här blir en det en promenad efter lunchen
    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min promenad var förskräckligt kall men uppfriskande.

      Kram

      Radera
  2. Oj så tungt för dig , din stackare ja dom borde verkligen sett dig så dem förstår vad dem ger dig för bekymmer, istället att få låta dig bli sjukpensionär kanske , kan du inte söka det?? låter hemskt att ha det så, jag kämpar på nu gör halsen sig påmind fy tvi ..men skönt med en promenad för dig, alla fall efteråt ..ta hand om dig o ha det så gott du kan, alltid trist att någon anhörig inte är med längre bamse kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan nog tyvärr inte söka sjukersättning just för tillfället med tanke på hur F-kassan agerat.
      Promenaden var inte direkt skön snarare svinkall.
      Kram

      Radera