torsdag 5 januari 2017

-20 grader kallt...






Självklart så kommer dom här hemska dagarna  med gräsligt kylig temperatur.
Idag vill inte jag gå ut i alla fall.
En dag som denna kan ju knäcka vem som helst.
Njae inte alla dessa som älskar köldgrader förstås men många andra.
Jag är dock inte och kommer aldrig att bli en vintermänniska.
Never!

Det känns inomhus att det blivit så kallt ute.
Så temperaturen hinner inte med så just nu känns det kyligt.
Bara på med yllesockar och yllekofta.

I går hade jag en lugn och skön dag.
Vi gjorde inte så mycket.
Mini hade fullt upp med sitt spelande och jag tittade på play-tv en del.
Jag såg en intressant serie om historiska hemligheter i 5 avsnitt.
Det roade mig en stund.
Så pratade jag bort en stund i telefonen och så lagade jag middag.
Det blev enkelt, pommes med kabanoss, räksallad och sallad.

Idag ska jag helsteka fläskfilé i ugnen och så ska jag göra en potatisgratäng, grilla baconlindad färsk sparris samt servera med bearnaise sås.
Det är ju Trettondagsafton så det passar att anstränga mig lite i köket idag.

I morgon växlar Mini boende igen så min mammavecka går mot sitt slut för denna gång.
Dom här dagarna har gått snabbt tycker jag men så är det ju alltid när han är hos mig.
Tiden bara rinner iväg.

Till veckan, på Måndag så kör jag igång med 5;2 igen.
Nu ska jag vara snällare mot min kropp igen.
Med 5;2 vet jag att den mår bra och magen fungerar bättre med det konceptet för mig.
Det blir jättebra tror jag!

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!


8 kommentarer:

  1. Hua va kallt här är -7 så jag blir inne ännu men sen måste jag ut ju, har du inte ätit 5:2 nu då? har du då gått upp i vikt? bara nyfiken ser att dem pratar om dessa metoder på tv4 :) stor kram å må väl <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej jag har inte följt 5;2 sen i somras och jo några kilon har jag gått upp men det beror på höstdepressionen jag alltid går in i.
      Jag väljer 5;2 för att hela min kropp fungerar bättre med den typ av kost samt då dessa två dagar med väldigt lite kalorier.

      Kram

      Radera
  2. Ja, det är kallt nu..brrr! Gillar inte heller😒Bara M blir klar så far vi o handla mat till Kokkola
    Ha en bra dag
    Kram💗

    SvaraRadera
  3. -20 grader, det är kallt!
    Här har varit -8 grader idag och det fick mig att avstå från min promenad...frös som bara den när jag var och handlade mat.

    Må väl! Bädda ner dig under en varm filt i soffan. Det har jag gjort, ska strax tända några levande ljus för ökad trivselfaktor.

    Kramar Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja levande ljus är mysigt.
      Har ofta tänt på köksbordet, och så blir det varmare inomhus av dom.

      Kram

      Radera
  4. Visst är det kallt ute nu. Skönt vi får vara inne då :) Men vad dina mammaveckor går fort...det tycker du säkerligen själv också. Kan tänka mig det blir tomt och tyst då. Ha det gott. Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja mammaveckorna går fort.
      Och ja så skönt det är att kunna vara inomhus när det är så kallt ute.

      Kram

      Radera