fredag 6 januari 2017

Ännu kyligare...





-22 grader är det idag!
Jag håller mig inomhus.
Förmodligen måste jag gå ut en kort stund när Mini blir hämtad för han behöver bärhjälp, han har så mycket packning med dator och allt.
Men det är den enda stunden som någon ser mig ute idag.
Sån här temperatur är inte mänsklig.

I går hade vi en behaglig och skön dag.
Den började med gemensam gofrukost.
Sen på eftermiddagen lagade jag en god middag.
Och senare på kvällen åt vi efterrätt.
Dessemellan hade både han och jag lite att göra var för sig.

Jag fick ex besök vid lunchtid.
Härliga Beda tittade in.
Och som vanligt så hamnade vi i en situation där vi båda näst intill höll på att skratta ihjäl oss.
Felet var mitt, jag tar på mig tokskrattet.
Jag kom på en gammal händelse i mitt liv som jag berättade om.
Det som blir extra roligt när vi berättar är att vi har ett rikt kroppsspråk samt minspel under själva berättandet, och det i sig är minst öppningen till ett garv.
Nå jag ska inte plåga er med själva  historien, den är i sig ganska så penibel  och eftersom den innehåller en man som kanske läser min blogg så berättar jag inget alls med tanke på att denna man kanske skulle tycka att det både var genant samt att jag var utlämnande.
Så ni får endast tro mig på mitt ord att det var skojigt och att vi nästan skrattade ihjäl oss.

Så nu har jag skrattat mig äldre, man säger väl att ett gott skratt förlänger livet!

Dagen rann på.
Jag tittade på ett avsnitt av Kommissarie Morse på play-tv och sen vid 19 tiden så parkerade jag mig i sängen och mitt kära Kunskapskanalen.
Och där låg jag resten av kvällen.
Klev upp, borstade gaddarna, tog mina kvällstabletter och kröp ner.
Fortsatte att småtitta tills jag somnade.
Skönt avslut på en fin dag.

Idag så växlar som sagt Mini boende igen.
Jag blir ensam en vecka.
Känns lite tråkigt men det är ju såhär det är.

Till veckan måste jag ringa kommunen och jaga på dom när det gäller arbetsgivarintyget och så har jag tid hos kuratorn.
Årets första samtal.
Minns inte när vi hade samtal på riktigt sist.
Länge sedan...

Ha nu en toppendag alla fina!

Kramen om!


6 kommentarer:

  1. Ja, igår hade vi kyligt väder..idag var det ca -18 vid 9 tiden,nu -16...Det ska bli varmare sägs det,men det börjar väl blåsa då..
    Ha en bra dag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas på en mildare temperatur, tycker att detta är för kallt.

      Kram

      Radera
  2. JA, ett gott skratt förlänger livet. Härligt med vänner som man kan skratta tillsammans med. Kylan börjar svepa ner hit från norr för idag är det kallare än igår...och det är alldeles vitt utanför husknuten. Jag håller mig inomhus men måste snart ge mig ut ....

    Önskar dig en fortsatt fin trettonhelg!
    Kram Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja sådana vänner man kan skratta hjärtligt med är underbart att ha i sitt liv.

      Kram

      Radera
  3. Huva vad kallt. Här har vi haft minus 12. Det plus lite snö, sol och lite vind...då älskar jag det. Krispigt och fräscht. Skönt men man får ha rejält med kläder på sig.
    Önskar dig god fortsättning. Jag är lite låg för tillfället...vintrarna här gör mig låg, det blir så mörkt utan snö, fast nu har vi ju ändå ett litet täcke.
    Ska försöka få nåt gjort idag...hmmm
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vintrarna gör mig alltid låg, här är dom så långa med.

      Kram

      Radera