fredag 27 januari 2017

Äntligen Fredag...





Skönt att det är Fredag.
Ska göra mina timmar på utredningen och sen är det helg för mig.
Och jag får hem Mini i eftermiddag.
Ska bli härligt även om jag är extremt trött.

Gårdagen var ingen bra dag.
Kom till utredningen och A såg direkt på mig att jag hade en sämre dag.
Tröttheten lyste genom.
Sen fick jag inte sätta mig vid datorn heller utan skulle hålla på med något dom kallar produktion.
Jag skulle göra smideskrokar.
Å det var jobbigt, mer än jobbigt.
Hade svårt att koncentrera mig och så fick jag så bedrövligt ont att hålla på med händerna.
Jag fick höra att jag var för noga och när det gjorde så ont i händerna av att vira denna smidestråd skulle jag slarva.
Men jag är sån att får jag en uppgift så vill jag göra den bra.
Så idag måste jag komma på hur jag gör den slarvig, för jag ska göra två krokar till.
Har fortfarande ont i händerna så det vet i f-n hur det ska gå att sitta med den uppgiften idag med.

Längtar till 10.45 då jag slutar för dagen.
Nästa vecka på Tisdag tror jag ska arbetsterapeuten komma upp och vi ska ha möte.
Jag är rädd för att hon direkt kommer att öka på tiden.
Men jag får väl se.

Efter handlingen ska jag ner på byn och handla innan jag åker hem.
Pratade med Mini igår kväll och fick önskemål av honom.

Väl hemma ska jag ta det lugnt en stund och sen ska jag renbädda Minis säng så den står klar när han kommer.
Middag ska oxå lagas.
Har tagit fram helstekt fläskfilé från frysen.
Ska göra en härlig sallad och sen blir det så enkelt som pommes frites och bea.
Orkar inget mer idag.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

10 kommentarer:

  1. Godmorgon!Härligt att du får hem Mini :) Nu blir det strax duschen o sen matlagning.Ngt med korv tänkte jag! Sen måste jag ringa till apoteken....tråkjobb. Och det ska handlas ,hämtas ungdomar o sen ikv ngt gott att äta. Skönt med helg :)
    Ha en finfin fredag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är mysigt att jag går på mammavecka nu.

      Kram

      Radera
  2. God morgon ...men va jobbigt för dig, förstår att det är kämpigt hoppas timmarna går snabbt :) skönt att få hem mini så du har sällskap :) ta det lugnt o va rädd om dig kramen <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Timmarna gick inte snabbt men nu är jag hemma igen och det är skönt.

      Kram

      Radera
  3. Det låter jobbigt för dig om du får ont också. Skönt med helg nu så du kan vila dig. Vad mycket snö ni har vi har inget kvar tyvärr. Det blir så ljust o fint med snö. Jag är på väg till Göteborg på utbildning över helgen. Trevlig helg och kram på dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är skönt med helg.
      Trevlig helg själv och ha det så bra på utbildningen.

      Kram

      Radera
  4. Usch, det där låter inte alls något vidare.
    Skönt att det är helg så du kan få försöka återhämta dig.

    Ha en fin helg!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är väldigt skönt att det är helg.

      Kram

      Radera
  5. Hoppas allt är bra med dig :) tror nog ni har en mysig frukost tillsammans :) njut o ha det gott kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp vi har ätit en mysig helgfrukost.

      Kram

      Radera