måndag 30 januari 2017

Ånyo en Måndag...





Började morgonen med ett stort glas vatten.
Det gör jag alltid.
Sen går jag över till det gudomliga morgonkaffet.
Och så har dagen tagit sin början.

Idag är det Måndag och jag känner mig mer än trött.
Helgen har varit lugn men alldeles för kort.
Känner inte att jag har hunnit återhämta mig som jag borde.
Sen Lördagskvällen så fick jag sällskap av mycket kraftig ångest som varade resten av helgen, en av anledningarna till varför jag inte känner mig utvilad efter ledig helg kanske.

I går kväll ringde jag min fd svärmor och beklagade förlusten av sin livskamrat.
Hon var ganska så samlad.
Berättade händelseförloppet och så pratade vi lite mer runt honom och mina barn.
Mycket tråkigt, mycket tråkigt.

I övrigt så gjorde jag inte så mycket.
Lagade en enkel middag.
Det blev hamburgare med bröd och sallad.
Minis önskemål och jag blev glad då jag slapp anstränga mig.

Utredning i dag då, vecka två.
Känns grymt jobbigt.
Kan inte vara så paralyserad av trötthet på eftermiddagen eftersom jag har Mini här (som jag var under förra veckan).
Måste ju orka laga middag, det skippade jag förra veckan då kraften inte fanns där.
Undrar vad jag ska göra idag?
Hoppas verkligen inte på smideskroken.
Jag slapp ju den i Fredags då mina händer värkte så mycket.
Tja jag får väl se vad jag ska göra.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!


6 kommentarer:

  1. Godmorgon😃💕🙋Hoppas det går bra på utredningen. Här blåser det ordentligt idag. Så ingen promenad blir det...Ha en bra måndag😃Kram❤

    SvaraRadera
  2. God morgon ,,,va jobbigt att behöva oroa sig för mötena o så jag hade en slapp halg då maken jobbade så det var skönt ..hoppas det går som du vill allafall stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt med en slapp helg emellanåt.

      Kram

      Radera
  3. Din kropp behöver nog vila, så det är nog bra att du får vila och slappa av lite. Du kände det nog skönt också när du fått prata med din ex svärmor och beklagat. Det tycker jag är ett måste....att höra av sej och visa att man bryr sej. Vi är nog rätt lika där. Det viktigaste är ändå att du tänker på dej själv och tar hand om dej. Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo visst var det skönt att byta ord med min ex svärmor.

      Kram

      Radera